یادداشت؛

عربستان در آستانه جنگ داخلی

محمد سلمان جوان بزرگترین تجربه سیاسی خود را به عنوان فرماندار ریاض در سن بیست سالگی آغاز و اکنون در ۳۱ سالگی با برنامه ضدایرانی خود و راضی ساختن لابی یهودی و امریکایی ولیعهد شده است.

عربستان در آستانه جنگ داخلی

به گزارش ۸دی، مجتبی ملک فرنود درباره اوضاع این روزهای عربستان سعودی نوشت:

بعد از مرگ عبدالله بن عبد العزیز و انتصاب برادرش سلمان به سمت پادشاهی همه انتظار یک درگیری بین خاندان آل سعود را داشتنتد البته در این بین آمریکایی ها و سرویس ها اطلاعاتی رژیم صیهونیستی با برکناری مقرن بن عبدالعزیز توانستند از یک کودتا خانوادگی جلوگیری کنند.
ملک سلمان ۸۱ ساله پسرش محمد را به وزیر دفاع منتسب کرد. محمدبن سلمان نیز که جوانترین وزیر در تاریخ عربستان است در سن ۲۹ سالگی و در حالی که ۳ سال تجربه سیاسی داشت عهده دار این سمت شد. و در ابتدا با حمله به یمن و عملیاتی بنام طوفان قاطعیت قصد داشت در طول دو هفته یمن را از اشغال حوثی ها بیرون اورد که با گذشت ۲ سال و کشته شدن تعداد زیادی غیر نظامی هنوز موفق به عقب راندن حوثی ها نشد.
محمد بن سلمان جوان با یک کارنامه حقوق بشری افتضاح بین المللی اینبار هدف بزرگتری داشت محمد بن سلمان جوان با فشار بر روی پدرش هیاتی بنام ولی_ولی العهد را ایجاد کرد تا بیش از پیش شایعه به قدرت رسیدن وی به گوش برسد. به نحوی که عملا محمد بن سلمان به بهانه شرایط جسمانی پدرش تمامی سفر ها خارجی را خود به عنوان سیاست گذار ارشد انجام میداد. در ماجرا سفر بر ایالات متحده نیز چهار مال که اساس قرار داد را با ترامپ در میان گذاشت. وی در ماجرا انزوای قطر هم بازیگر اصلی بوده و با خرید چندین رسانه قدرتمند قصد بر تلطیف چهره اش برای جوانان عرب دارد. و قول اصلاحات گسترده اقتصادی و دادن حق رانندگی به بانوان را داده است.
محمد سلمان جوان بزرگترین تجربه سیاسی خودرا به عنوان فرماندار ریاض در سن بیست سالگی آغاز و اکنون در ۳۱ سالگی با برنامه ضد ایرانی خود و راضی ساختن لابی یهودی و امریکایی و فشار بر کشورها عربی منطقه قصد دارد با سیاست عدم سازش با ایران دست به اقدام نظامی علیه ایران بزند.از این رو برخی کشور ها منطقه که قبال سیاست وی مقاونت کردند یا منزوی شدند یا محمد بن سلمان قصد بر کودتا در برخی از این کشورها دارد تا بتواند دولت جدید را با سیاست ها ضد فارسی خود همسو کند.
وی در چند مصاحبه اخیر خود از دشمنی علنی خود با ایران پرده برداشته و به اصطلاح شمشیر از رو بسته و حتی ایران به خرافه پنداری درباره ظهور امام مهدی (ع) متهم کرده است.
محمد بن سلمان خود را شخصی تکنوکرات می نامد. ولی حقیقت امر این است که وی با دست بردن در پروژها اقتصادی و نظامی قصد دارد تمام مخالفین خود را زمین گیر کند. برای مثال در اولین حکم که توسط پدرش و به اصرار وی بوده محمد بن نایف که از ولیعهد بود را از این سمت کنار زد و وزارت کشور را که دست خاندان نایف بود دستخوش تعغیرات کرد از این رو دوباره با کمک سرویس ها اطلاعاتی کشور ها غربی و از جمله اسرائیل قصد بر تحکیم موضع خود دارد.
محمد بن سلمان بدترین و خطرناک ترین گزینه علیه ایران است تا جایی که در یکی از مصاحبه هایش گفت جنگ در به خاک ایران خواهد کشاند و با حمایت مالی شدید لجستیکی و اطلاعاتی قصد در بر هم زدن نظم ایران دارد. ولی وی نیز با چالش ها جدیدی رو به رو و ان هم احتمالا جنگ داخلی با بقیه شاهزادگان و ولی عهد ها ناراضی از قدرت گیری محمد بن سلمان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
m
بسيار عالي،قلم بسيار خوبي داريد من چندين مطلب از شما خوندم خوشحالم افرادي مثل شما هستن ك با افكار روشنفكرانه در كشور عزيزم فعاليت ميكنن?
در حاشیه