رئیس کل دادگستری گیلان:

دادستان‌ها نباید به روزمرگی دچار شوند / قاضی انقلابی نسبت به فساد برخورد قاطع دارد

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: قاضی‌ای انقلابی در پرونده‌های فساد برخورد قاطع دارد و دادستان انقلابی دچار روزمرگی نمی‌شود.

دادستان‌ها نباید به روزمرگی دچار شوند / قاضی انقلابی نسبت به فساد برخورد قاطع دارد

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، احمد سیاوش پور صبح امروز در همایشی که به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن همایش های دادگستری رشت برگزار شد با بیان اینکه همه ماه ها، ماه خداست اظهار داشت: خداوند ایامی را برای تذکر پیش بینی کرده است تا انسان ها دچار غفلت و تکبر نشوند و آن ماه مبارک رمضان است.

وی  با اشاره بر پیش رو بودن آخرین جمعه ماه رمضان گفت: امام راحل با آینده‌نگری چنین روزی را برای مبارزه با رژیم استکباری صهیونیست نام نهادند، فردا روزی است که همه مظلومین دنیا هم هدف در مقابل ستمکاران جهان قد علم می کنند.

سیاوش پور با بیان اینکه مردم ایران گام به گام با رهبری معظم پیش رفتند افزود: همه می‌دانند که ملت ایران ملتی خاص است و یکپارچه وحدت داشتند و تا امروز به اهداف خود رسیدند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به انهدام مرکز فرماندهی داعش در دیرالزور سوریه توسط سپاه ایران گفت: امروز موشک‌های ما از فاصله های دور به هدف اصابت کرده و دشمن را نابود می کند، این یک دستاورد بزرگ است، اقتدار کشور به دست سپاه، نیروی انتظامی و… در دنیا حفظ و اثبات شده است.

وی با بیان اینکه ملت ما از تروریسم خسارات زیادی را متحمل شده است یادآور شد: امروز بیکاری و مشکلات مالی بسیاری از خانواده ها را در تنگنا گذاشته است، اما ملت ایران نشان داده است با عزمی راسخ می‌توانند بر مشکلات فایق آیند.

رئیس کل دادگستری تصریح کرد: برخی افراد کار کردن را با منت نهادن بر خدا و بندگان خدا معامله می‌کنند، سزاوار نیست که قضات در عرصه نبرد سستی به خود راه دهند و بی تفاوتی در وجودشان رخنه کند.

وی علم قضا را پایه اصلی نظام دانست و افزود: باید قضات نگاه وسیعی به موضوعات روز داشته باشند، یکی از کارهای اصلی قضات، همراه کردن ملت با حکومت اسلامی است، قضات باید اعتماد مردم را جلب کنند.

سیاوش پور قضاوت را یکی از سخت ترین مشاغل دانست و خاطر نشان کرد: قضات نقش با عظمتی دارند، همانطور که در وصیت نامه امام آمده است، اگر قوه قضائیه درست عمل کند بسیاری از مشکلاتی که اکنون در جامعه است وجود نخواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: دستگاه قضا باید انقلابی باشد، انقلابی بودن دارای مفاهیمی است، انقلابی یعنی توجه به عدالت اجتماعی و اقتصادی و به معنی بی تفاوت نبودن نسبت به انواع فساد در جامعه است.

وی با بیان اینکه برخی حقوق‌شان را از بیت المال وزن می کنند متذکر شد: قاضی‌ای انقلابی است که نسبت به این امور توجه داشته و در پرونده های فساد مالی و اخلاقی برخورد قاطع کند، دادستان ها باید هشیار باشند و به روزمرگی دچار نشوند.

سیاوش پور ضمن اشاره به لزوم نظارت دادستان ها و قضات به حقوق بیت المال اظهار کرد: من در استان گیلان تذکر زیادی داده‌ام، روند رسیدگی به امور تعرض به اراضی جنگل‌ها روند کندی بوده و جنگل‌ها در حال از بین رفتن است این در حالی است که مسیر توسعه باید همراه با حفظ محیط زیست باشد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: ما قضات جانمان را در مسیر عدالت، در مسیر خدمت به مردم و در مسیر تکریم مراجعین بگذاریم، و در مسیر انقلاب و شهدا حرکت کنیم.

وی خطاب به قضات و دادستان ها گفت: پرونده ها باید ثبت شوند، نباید مردم را سرگردان کنیم، قضات باید صادق و شفاف کار کنند، امروز نیاز است که مردم را راضی نگه داریم چرا که دشمن دنبال رخنه است تا اثبات کند قوه قضائیه جمهوری اسلامی نمی تواند عدالت را اجرا کند پس ما باید اثبات کنیم که توانمند هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه