امام جمعه رودبار:

فعالیت مسئولان کلان گیلان برای تبلیغ کاندیدای خاص خیانت است / انتقاد شدید از هیأت عالی نظارت استان

امام جمعه رودبار گفت: تایید صلاحیت ها را به کسانی که در انتخابات به همدیگر نان قرض می دهند، ندهیم

فعالیت مسئولان کلان گیلان برای تبلیغ کاندیدای خاص خیانت است / انتقاد شدید از هیأت عالی نظارت استان

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود داودی، در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه رودبار که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، جنایات آمریکا و اسرائیل در منطقه را محکوم کرد و اظهار کرد: دشمن اهمیت ولایت را فهمیده است به همین دلیل تضعیف این جایگاه را در دستور کار دارند.

وی، ادامه داد: دشمن با ساخت فیلم، مقالات به دنبال آن است تا اثر برد و نفوذ مرجعیت را در دل مردم بگیرد.

خطیب جمعه رودبار، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: قبل از انقلاب انتخابات معنا نداشت لذا از این فرصت باید استفاده کنیم.

داودی، افزود: مردم برخی کمبودها و برخی سوء مدیریت ها را می بینند و می دانند اما از اصل نظام و چهار چوب نظام دلسرد نمی شوند.

وی با اشاره به ویژگیهای کاندیدای اصلح، گفت: اگر مردم خوب انتخاب کنند بسیاری از مشکلات حل می شود، برخی مشکلات به بد انتخاب کردن مردم است.

امام جمعه رودبار، ادامه داد: وقتی در شورای شهر می شنویم چند میلیارد اختلاس می شود دقت کنیم، و انگیزه کاندیداها را بررسی کنیم.

حجت الاسلام داودی با بیان اینکه، کاندیداها از بداخلاقی انتخاباتی پرهیز کنند، گفت: کاندیدایی که زمان رقابت اخلاق را رعایت کند بعد از انتخابات هم اخلاق محور خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه نامزد اصلح باید پایبند به نظام و انقلاب باشد، ادامه داد: برخی فرسنگ ها با طبقه متوسط فاصله دارند و اصلا شرایط مردم را درک نمی کنند.

خطیب جمعه رودبار، اظهار کرد: برخی مردم می گویند، چهار سال پیش آمدند و گفتند فلان می کنیم و رفتند دیگر نیامدند این بد است.

داودی، استکبار ستیزی، مومن بودن، ساده زیست بودن و متصل به مراکز ثروت نبودن را از دیگر ویژگیهای کاندیدای اصلح عنوان کرد.

وی یادآور شد: برخی از کاندیداها برای اینکه رأی بیاورند هزینه های کلان می کنند بعد از کجا می خواهد تامین شود، مردم نگاه کنند ببیند.

امام جمعه رودبار به تایید برخی کاندیداهایی که دارای فساد هستند واکنش نشان داد و تصریح کرد: برخی تایید صلاحیت گرفتند که می بینیم از مراکزی که باید استعلام شود پرونده فساد دارد حکم قضایی دارد، باز تایید شده است.

حجت الاسلام داودی، تصریح کرد: در تایید صلاحیت شوراها باید نماینده های مجلس را دخیل نکنیم، این مطلب شخصی و سلیقه ای نیست و کارشناسی است از شهری تماس گرفتند فلان شخص پرونده فساد اخلاقی دارد دادگاه هم تایید کرده است، نیروی انتظامی و اطلاعات هم فساد اخلاقی اش را تایید کرده اند، اما این فرد تایید صلاحیت شده است.

وی ادامه داد: اگر نماینده این فرد را رد صلاحیت کند، آن شخص در آن شهر پنج هزار تا رأی دارد دو سه سال دیگر انتخابات می چرخد و به او نیاز دارد. کسی که با فساد اخلاقی را تایید می کنیم باید جواب خون شهدا را چه بدهیم. تایید صلاحیت ها را به کسانی که در انتخابات به همدیگر نان قرض می دهند، ندهیم.

امام جمعه رودبار خواستار واگذاری تایید صلاحیت ها به دستگاه قضا، اداره اطلاعات، سپاه و شورای نگهبان شد و اظهار کرد: تایید صلاحیت ها را به کسانی که در انتخابات به همدیگر نان قرض می دهند، ندهیم.

وی با گلایه و ابراز نگرانی از تایید صلاحیت کاندیدایی که دارای فساد اخلاقی است، گفت: چنین فردی که به ناموس مردم خیانت کرده است آیا می تواند امانت دار مردم در شورا باشد.

حجت الاسلام داودی خطاب به دستگاه های اجرایی که مجری انتخابات هستند، گفت: مسئولان اجرایی،  دستگاه ها اجرایی مردم به شما نگاه می کنند شما برای یک کاندیدا خاص تبلیغ نکنید مردم اعتمادشان را به شما از دست می دهند، اجرای انتخابات دست شما است.

خطیب جمعه رودبار، بیان کرد: نباید مسئول کلان استان راه بیفتد برای رأی جمع کردن یک کاندیدای مخصوص، این خیانت به نظام و خیانت به رأی مردم است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه