فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه:

کشاورزی و صنعت در شهرستان دو بال توسعه هستند/ افزایش ۷۳ درصدی وام‌ اشتعال کمیته امداد + تصاویر

فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی وام‌های اشتعال کمیته امداد گفت: وام‌های اشتعال کمیته امداد از ۳۳ درصد به ۱۰۰ رسید.

کشاورزی و صنعت در شهرستان دو بال توسعه هستند/ افزایش ۷۳ درصدی وام‌ اشتعال کمیته امداد + تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ رحیم حیدری گلرودباری در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آستانه‌اشرفیه که با حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: دولت‌ها یک جریان به‌هم‌پیوسته هستند که فعالیت آن‌ها باید در راستای منافع کشورها باشد و آن دولتی پیروز است که بتواند خطری را از کشور دور کند و منفعتی را برای کشور کسب نماید.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با هدایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همراهی مردم توانست باقدرت و اقتدار، خطرها را از کشور دور کند و منشأ آثار خوبی باشد که در جای خود قابل‌ستایش است.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه با اشاره به ظرفیت‌های استانی و شهرستان گفت: کشاورزی و صنعت در شهرستان دو بال توسعه هستند و تلاش می‌کنیم که علاوه بر گسترش این دو حوزه از نظر بودجه و اعتبار کمترین هزینه را برای کشور متحمل شویم.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی پایه و اساس فعالیت‌های اقتصادی کشور است افزود: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در سرلوحه کار قرار دارد و در بخش کشاورزی نیز باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تمامی دغدغه‌های کشاورزان از حیث آبیاری و سایر معضلات را به حداقل برسانیم.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر از رونق کشاورزی کاسته شود نیروهای کمتری در این حوزه فعالیت خواهند کرد و بدین ترتیب از میزان اشتغال‌زایی کاسته خواهد شد و ضرورت دارد که ما به فکر صنایع تبدیلی باشیم تا هم ارزش‌افزوده برای محصولات کشاورزی ایجاد کنیم و هم برای بازار کار فکری کرده باشیم.

فرماندار آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه کمیته‌ای برای حل مشکلات صنایع در شهرستان تشکیل‌شده است گفت: در زمینه صنعت سعی کردیم که با ایجاد کمیته‌ای مشکل صنعت را در داخل شهرستان حل کنیم و ضرورت دارد مسئولان استان نیز تعامل و همت بیشتری با شهرستان داشته باشند.

وی افزود: با همراهی و همکاری دستگاه‌های مرتبط خواهیم توانست در شهرستان آستانه‌اشرفیه مشکلات مربوط به واحدهای صنعتی و تولیدی را به حداقل رسانده و زمینه اشتغال را رونق دهیم.

حیدری بابیان اینکه وام‌های اشتعال کمیته امداد از ۳۳ درصد در شهرستان به ۱۰۰ رسیده، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی که انجام می‌شود در طی سال جاری و در راستای اقتصاد مقاومتی که تنها مختص امسال نیست بتوانیم در زمینه اقتصادی رشد قابل‌توجه ای داشته باشیم و آسیب‌پذیر نباشیم، زیرا تقویت اقتصاد کمک می‌کند تا در مقابل تحریم‌های احتمالی مقاوم بوده و مردم نیز در رفاه و آسایش بهتری به سر برند.

بازدید از مسیر بازگشایی طرح توسعه حرم، پل کابلی، پارک موزه شیلات، اسکله، جایگاه دفن زباله کشل، موج شکن دهنه سر سفیدرود و چند پروژه نیمه‌کاره در شهرستان برای برنامه‌ریزی تخصیص اعتبار از دیگر برنامه‌های حضور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان در انتهای هفته گذشته در آستانه‌اشرفیه بود.

دیدار با خانواده شهید خوشسیرت از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه