افزایش ۱۰۰ درصدی معتکفین در سیاهکل + تصاویر

رئیس اداره‌ تبلیغات‌ اسلامی سیاهکل ازبرگزاری مراسم معنوی اعتکاف در چهار مسجد شهری و روستایی با حضور ۲۷۲ نفردر این شهرستان خبر داد.

افزایش ۱۰۰ درصدی معتکفین در سیاهکل + تصاویر

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام سیدرحمت کیائی در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل، با اشاره به اینکه حضور پرشور و گسترده جوانان و دانشجویان در آئین معنوی اعتکاف و مراسم دینی و مذهبی باعث یاس و ناامیدی دشمنان اسلام در رسیدن به اهدافشان می‌شود، اظهار داشت: حضور دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف اثرات بسیار خوبی بر روی آنها دارد و باید زمینه حضور دانشجویان بیشتری را در این فریضه معنوی فراهم آورد.
وی با اشاره به این که ۶۵درصد معتکفین را جوانان تشکیل می دهند، افزود: با برنامه ریزی به عمل آمده تعداد ۲۷۲ نفر از برادران و خوهران با حضور در چهار مسجد از جمله جامع سیاهکل، صاحب الزمان(عج) تازه آباد، جامع دیلمان و صاحب الزمان (عج) پیرکوه در اعتکاف حضور پیدا کردند که تعداد ۱۹۰ نفر از این معتکفین برادران و تعداد ۸۲ نفر خواهران هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سیاهکل با اشاره به افزایش۱۰۰ درصدی معتکفین نسبت به سال گذشته، گفت: برنامه های اجرا شده فرهنگی از قبیل سخنرانی، برگزاری حلقه های معرفت با موضوعات مختلف عفاف و حجاب، نشست های گفتمان دینی و معرفتی، آموزش سبک زندگی با قرآن، جزء خوانی قرآن، تصحیح قرائت نماز معتکفین و پرسش و پاسخ روزانه و اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف از جمله برنامه هایی بود که در تمامی مساجد توسط روحانیون مجرب برگزار شد.

این کارشناس حوزه دین متذکر شد: لازم است مسئولان و متولیان با قدر نهادن این استقبال جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف، برای حفظ روحیه دینی و ایمان جوانان برنامه ریزی و تلاش کنند تا در سال های آینده علاوه بر افزایش شمار جوانان حاضر در مراسم اعتکاف، کیفیت برگزاری آن نیز افزایش یابد.

تصاویر

اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۱) اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۲) اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۳) اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۴) اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۵) اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۶) اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۷) اعتکاف سیاهکل و دیلمان (۸)انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه