روستاهای گیلان همچنان اسیر ثروتمندان پایتخت نشین هستند+ تصاویر

چندی است که روستای بیجارسر مورد توجه ثروتمندان پایتخت نشین قرار گرفته است و هر نقطه ای که اندک چشم اندازی دارد ، به کاخ و ویلا تبدیل می شود.

روستاهای گیلان همچنان اسیر ثروتمندان پایتخت نشین هستند+ تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صبح شفت، روستای بیجار سر در بین مسیر امامزده اسحاق(ع) و چوبر شهرستان شفت قرار گرفته است که زادگاه معلم فداکار شفتی حسن امیدزاده نیز می باشد.

این روستا  که از چشم انداز زیبای طبیعی برخوردار است، چندی است که مورد توجه ثروتمندان پایتخت نشین قرار گرفته است و هر نقطه ای که اندک چشم اندازی دارد ، از بومیان منطقه خریداری شده و به کاخ و  ویلا تبدیل می شود.

g

مسلما نیازی به یادآوری نیست که زمین هایی که تغییر کاربری یافته و به ملک و ویلا تبدیل می شود، در استانی قرار دارند که از نظر نوع خاک و شرایط آب و هوایی مستعد کشاورزی است و بخش مهمی از نیاز غذایی کشور را تامین می کند. اما  اکنون کشاورزان، کشاورزی سنتی را مقرون به صرفه نمی بینند، و در شرایطی که مشتریان دست به نقد برای تصاحب زمینی که می تواند بدون زحمت به پول نقد تبدیل شود وجود دارد، میل شدیدی به فروش اراضی را در بومیان ایجاد  شده است. به گونه ای در مسیر، به کرّات شاهد پارچه نوشته هایی با مضمون “فروش زمین برای ساخت ویلا” هستیم.

92

اما نکته قابل توجه دیگری که در این بین به چشم می خورد، این است که چگونه در شرایطی که در زمینه تغییر کاربری زمینهای کشاورزی سختگیری هایی فراوانی به عمل می آید، عده ای به راحتی اقدام به ساخت ویلا در این زمین ها می نمایند؟

از طرفی می بینیم یک بومی نمی تواند در مزرعه برنج یا باغ چای خود خانه ای برای خود بسازد، و از طرف دیگر، متملکان تهرانی به راحتی اجازه می یابند صد ها متر از زمین های مزروعی را محصور نمایند تا شاید چند روز از سال را در طبیعت زیبای منطقه آرام بگیرند؟

به قول یکی از دوستان که می گفت: آقای مسئول! صدای ما را داری؟ چند سال دیگر بجای بیچار سر باید بگوییم تهران سر!

32

Raw00266

Raw00271

Raw00277

Raw00285

Raw00289

Raw00297

Raw00305 Raw00314

Raw00316

Raw00341

Raw00347

Raw00351

Raw00353

Raw00367

Raw00372

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
شفتي-همكار صدا و سيماي گيلان
آيا حضور سرمايه گذران در يك منطقه بد است حقي كه شفتي ها هميشه بايد محروم بمانند نگاهي به چابكسر و كلاچاي و رحيم آباد بياندازديد همين چند سال پيش جزو مناطق محروم بودند اما اكنون به يك فرصت زيباي گردشگري و اشتغال اهالي منطقه تبديل شده آيا ساخت و ساز در روستاها بد است؟؟ اين كج انديشي صبح شفتي ها مردم شفت را بدبخت كرده
در حاشیه