نماینده ی مردم گیلان در خبرگان رهبری:

کار فرهنگی اگر به مرحله عمل نرسد ثمری نخواهد داشت/ نگاه ما به کار فرهنگی باید رئال باشد نه ایده آل

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نگاه ما در کار فرهنگی باید رئال باشد نه ایده آل و بعد آن را عملیاتی کرد و اگر به مرحله ی عمل نرسد ثمره ای نخواهد داشت.

کار فرهنگی اگر به مرحله عمل نرسد ثمری نخواهد داشت/ نگاه ما به کار فرهنگی باید رئال باشد نه ایده آل

به گزارش هشت دی، آیت الله رضا رمضانی در دیدار با اعضای پاتوق فرهنگی هنری بسیح گیلان اظهار داشت: باید به شایستگی از حضرت صدیقه ی طاهره (س) الگو پذیرفت، باید فاطمی شد و به نوعی نمایندگی رفتاری و گفتاری از مکتب حضرت زهرا(س) داشت.

وی افزود: حضرت زهرا (س) شخصیتی اصلی نیست بلکه فرا اصلی است، ملی نیست فراملی است، تاریخی نیست فرا تاریخی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در تبیین این موضوع یاد آور شد: پیامبر بزرگوار اسلام عرب بود ولی صرفا  برای عرب نبود لذا خداوند با پیامبر با زبان انسانی سخن گفت که این زبان متعلق به همه ی زمانها است.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه زبان انسان زبان عقل و فطرت است تاکید کرد: فطرت و عقل برای همه ی زمانها از دیروز تا فرداست.

رمضانی با اشاره به وظایف پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان تصریح کرد: برای انجام کار موفق فرهنگی ابتدا باید مهندسی فرهنگی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کار فرهنگی اثری تدریجی دارد اظهار داشت: در حوزه ی کار فرهنگی اولویت، ضرورت و آسیبها باید مشخص شود.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ضمن اشاره به اینکه باید فرصتها و تهدیدها را برای فعالیت فرهنگی  شناخت تصریح کرد: براساس تهدید ها و فرصتها باید چشم انداز تعریف کرد تا براساس منویات رهبری معظم انقلای اسلامی نظام مهندسی فرهنگی شکل بگیرد.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسئولین پاتوق بسیج تاکید کرد: برای جلوگیری از موازی کاری فرهنگی باید با متولیان فرهنگی شهر تعامل برقرار کنید.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان در تشریح این مطلب افزود: تعدد متولیان فرهنگی در جامعه به شرطی مطلوب است که هر کدام به ضلع خاصی تمرکز کرده و ضلعهای مختلف با هم به تکامل برسد.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه در انجام کار فرهنگی نباید نا امید شد اظهار داشت: نگاه ما در کار فرهنگی باید رئال باشد نه ایده آل و بعد از آن باید عملیاتی شود که اگر به مرحله ی عمل نرسد ثمره ای نخواهد داشت.

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما با حضور بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر فعال در فضای مجازی، یک کشور بزرگ مجازی محسوب می شویم تصریح کرد: این مسئله ی وضعیت جدید فعالیت فرهنگی را پیش روی متولیان فرهنگی قرار می دهد، لذا باید با قدرت و رعایت موازین شرعی در این فضا نیز به کار فرهنگی پرداخت.

رمضانی با بیان اینکه در نظام آموزشی دچار نقص هستیم بیان کرد: در کشورهای دیگر دانش آموزان بعداز اتمام دوره ی آموزشی کاملا به دو زبان مسلطند اما در ایران دانش آموزان بعد از اتمام تحصیل بازدهی لازم را به خصوص در مورد زبان از خود نشان نمی دهند.

نماینده ی مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه امروزه هنر زبان موثری برای فعالیت فرهنگی است گفت: دین عامل سه صلح شامل صلح با خود، صلح با خدا و صلح با دیگران می باشد لذا اگر فرهنگ زیرمجموعه ی دین قرار بگیرد ثمر بخشی قابل تاملی خواهد داشت.

امین محصل تبریزی مدیر پاتوق فرهنگی هنری اجتماعی بسیج گیلان نیز در این نشست ضمن تبیین وظایف پاتوق فرهنگی بسیج اظهار داشت: بعد از گذشت ۷۰ روز از افتتاح مجموعه و جذب بیش از ۶۰۰ عضو متخصص در بخشهای مختلف اقدامات قابل قبولی صورت گرفته است.

تبریزی تاکید کرد: پاتوق فرهنگی هنری بسیج گیلان خود را موظف می داند تا جهت بهره گیری از راهنمایی بزرگان برای پیشبرد اهداف فرهنگی، به دیدار بزرگان شهر  برود.

وی در پایان از دیدار با نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار خرسندی کرد.

گفتنی است پاتوق فرهنگی هنری بسیج زیر نظر بسیج هنرمندان سپاه قدس گیلان در ۲۸ آذر با توجه به منویات رهبری معظم نظام در خصوص ولنگاری فرهنگی موجود، در استان گیلان تشکیل شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه