حماسه حضور سی و هشتم؛

راهپیمایی شکوهمند سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رشت و شهرستان‌های گیلان + تصاویر

مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رشت و ۵۷ شهر و روستای دیگر گیلان آغاز شد.

راهپیمایی شکوهمند سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رشت و شهرستان‌های گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم در سراسر کشور آغاز شد.

راهپیمایان استان گیلان نیز در شهرهای مختلف همزمان با سراسر کشور در خیابان‌ها حضور پیدا کردند و از این طریق همبستگی و آمادگی خود را به دشمنان جمهوری اسلامی نشان دادند.

مردم همیشه در صحنه گیلان امروز در ۵۸ نقطه و شهر استان راهپیمایی می کنند. مسیرهای چهارگانه راهپیمایی در رشت به شرح زیر است:

به گزارش هشت دی، به نقل از «دیارباران»، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در راهپیمایی بزرگ ۲۲بهمن رشت اظهار داشت: در
۲۲ بهمن ملت به تمام معنا نظام اسلامی را برگزید و به رقم تلاش دشمنان بر این تصمیم ماند.

وی با اشاره به اینکه  آنچه در نظام رخ داد ناشی از انتخاب خود مردم بود تصریح کرد:  برقراری نظام اسلامی ناشی از تغییر و تحول الهی است که در دلهای مردم ایران بوجود آمد.

وزیر دفاع با بیان اینکه آیات الهی بهترین مستندات را به ما ارائه می کند گفت: می توان بهترین تبیین ها را از قرآن استخراج کرد آیه ۲۹ سوره ی فتح بهترین بیان و تبیین را از انقلاب های اسلامی ارائه می کند.

دهقان ضمن تشریح این آیه افزود: بذر هایی که در دل مردم در نفی طاغوت کاشته می شود، به گونه ای رشد می کند که کارنده از این رشد و نمو متعجب می شود.

وی با بیان اینکه در طول مدت انقلاب، بر پایداری این نظام افزوده می شود اظهار کرد: منافقین از این استحکام خشمگین شده اند اما خدا ناصر کسانی است که در این مسیر قدم می زنند.

دهقان به شکنجه ی مبارزان انقلاب توسط ساواک اشاره و یادآور شد: اگر روزی گروهی اندک تحمل تبعید و شکنجه و اعدامی را می کردند، امواجی از حرکت در تمام کشور به وجود می آمد و نتیجه فروپاشی نظامی ۲۵۰۰ ساله ی طاغوت شد.

دهقان با اشاره به اینکه در کشاکش دوران ملت ایران ایستادگی کرده است افزود: این پایداری محصول مقاومت و مجاهدت در برابر اقدامات دشمن است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور خاطر نشان کرد: امام از آغاز نهضت در موضع نصیحت به شاه بر آمد و از او خواست تا  امنیت و استقلال کشور را حفظ کرده و نگذارد آمریکا و صهیونیست بر مقدرات کشور حکومت کند، اما شاه نصیحت نشنید و آنچه باید بر او آمد.

وی با اشاره به تبعیض و بی عدالتی در زمان شاه تصریج کرد: در نظام شاهنشاهی حرفی از مردم توسط نظام شنیده نمیشد. گروه اندکی بعنوان سردمداران رژیم منابع را به یغما میبردند.

دهقان ادامه داد: نفت ما در خدمت بیگانگان و فرهنگ ابتذال و ضد دینی در مناسبات فردی و اجتماعی موجود بود.

وی همچنین یادآور شد: ایجاد نفاق و چند دستگی در درون جامعه و تحقیر ملت در مقابل دشمنان از مواردی بود که جامعه ما از آن رنج می برد.

حضور وزیر دفاع در راهپیمایی رشت

۱۱:۰۰ وزیر دفاع، نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار گیلان به جمع راهپیمایان یوم‌الله ۲۲ بهمن مردم رشت پیوستند:

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۵۸ شهر و روستای گیلان

علاوه بر رشت، در ۵۷ نقطه دیگر از استان گیلان راهپیمایی ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد که اسامی برخی از این مناطق به شرح زیر است:

رشت:

شفت:

تالش: چهارراه سپاه تالش تا مسجد جامع تالش

لیسار: از مقابل اداره پست تا مسجد جامع

اسالم: از آتش نشانی تا مقابل مسجد جامع ولی عصر (عج)؛ ساعت حرکت: ۱۱:۰۰

خطبه سرا: از مقابل پاسگاه انتظامی تا مقابل بانک صادرات شهر

خاله سرای ۵۷: از مقابل مسجد علی بن ابی طالب (ع) ۵۷ تا مقابل بانک صادرات، ساعت حرکت  ۱۰:۳۰

حویق:  از شهرداری این شهر تا مصلی نماز جمعه

چوبر تالش: از روی بانک ملت تا ورزشگاه شهید زرد پور

رودبار: مسجد ولیعصر(عج) پایین بازار – بلوار وحدت- خلیل آباد- مصلی امام خمینی(ره)

 منجیل: مسجد طاهریه منجیل – بلوار امام خمینی(ره) – مسجد طاهریه(محل برگزاری نماز جمعه)

لوشان: حوزه بسیج – خیابان شهید میرزایی – بلوار امام خمینی(ره) – مسجد جامع لوشان

رستم آباد: مسجد جامع – بلوار امام خمینی(ره) – مسجد جامع( محل برگزاری نماز جمعه)

توتکابن: مسجد امام جعفر صادق(ع) – بلوار امام خمینی(ره) – حوزه مقاومت بسیج

جیرنده: مسجد خاتم الانبیا – میدان قدیم قدیم

بره سر: میدان اصلی شهر – بلوار داخلی – مسجد جامع شهر بره سر

چهارمحل: مسجد مسجد جامع – بلوار داخلی- میدان شهدا

ماسال: از سپاه پاسداران – خیابان ولی عصر (عج) – مسجد جامع  ساعت ۱۱:۰۰

شاندرمن: از حوزه بسیج محمدرسول الله(ص) -میدان آرش- مسجد جامع شهر  ساعت ۱۰:۰۰

رودسر:

چابکسر:

 

کلاچای

واجارگاه رودسر

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در واجارگاه  با حضور گسترده و بی نظیر مردم غیور این شهر باشکوه و عظمت خاصی برگزار شد.

راهپیمایی کنندگان در حالی که بخشدار کلاچای، شهردار، روحانیون و مسوولان این بخش را در پیشاپیش خود داشتند با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده» و «۲۲ بهمن ماه یوم الله است یوم الله» در صفوفی به هم فشرده به طرف مسجد جامع حرکت کردند.

خمام: از اداره آموزش و پرورش خمام به سمت مسجد جامع خمام

به گزارش ۸دی به نقل از خوبان؛ روز جمعه ۲۲ بهمن ماه امسال حال و هوای دیگری در خمام حکمفرما شد و آنها که گفته بودند «می آییم» همه آمدند تا فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند و به دشمنان در عمل نشان دهند که همچنان پای انقلاب ایستاده اند ونه تنها خسته نشده اند که راسخ تر و جدی تر برای دفاع از آرمانهایی که امروز دیگر به داخل کشور تعلق ندارد و موجب امید دیگر ملل مظلوم جهان نیز شده آماده اند.

امروز هم مردمی که همواره گوش به فرمان رهبری فقیه و هوشیار خود آماده فرمانبرداری هستند به صحنه آمدند و پیر و جوان، زن و مرد، روحانی، کسبه بازار، کارمند، استاد دانشگاه، دانشجو، کارگر، ایثارگر و خانواده شهید با در دست گرفتن دست نوشته هایی در محکومیت رفتارهای استکباری و صیانت از انقلاب و نظام و رهبری به دنیا نشان دادند که کشور خود را دوست دارند و برای نظام حاضرند همچنان سختی ها را تحمل کنند.

امام جمعه خمام ، بخشدار خمام، فرمانده سپاه مقداد، شهردار خمام  و دیگر مسئولان بخش هم در صفوف فشرده مردم حضور داشتند و امروز به معنای واقعی همه یک مشت گره کرده بودند و تفاوتی بین مردم و مسئولان نبود و همه یکپارچه و یک صدا فریاد مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سردادند.

انزلی

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه انزلی صبح امروز در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در این شهر در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک پدیده منحصر به فرد در تاریخ بوده است و در یک مقطع حساسی و در یک زمان ویژه ای شکل گرفته است، اظهار داشت: انقلاب ایران مبتنی بر ارزش ها و آرمان های ناب اسلامی بوده است.

وی به نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه اسلام کوبنده ترین و بالانده ترین معارف را شامل می شود موجب شده تا همه ی جهانیان را به حرکت و خروش اسلامی وادار کند.

امام جمعه بندر انزلی بروز و نشر بیدار اسلامی در جهان را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: انقلاب ما از حیث اینکه به کشور های منطقه صادر شده دارای آثار و برکاتی است که یکی از آنها اثر گذاری در ملت های می باشد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه فرهنگ ناب اسلامی به جهانیان منتشر شده، اظهار کرد: فرهنگ اسلامی و معیار ها و ارزش های آن به جهانیان صادر شده است و به گونه ای دیگر آرمان های انسانی که در اسلام به آن پرداخته شده این در دیگر جوامع نیز سرایت کرده است.

وی نشر انقلاب اسلامی در جهان را از تحقق آرمان های اسلامی بر شمرد و افزود: نشر انقلاب اسلامی در جهان موجب استکبار ستیزی و توجه به اقشار مستضعف جامعه شده و اینکه جوامع اسلامی خود جوش با الهام از انقلاب اسلامی خواستار حکومتی الهی هستند برای تحقق آرمان های اسلام ارزشمند است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه نوع استراتژی مردم و پافشاری برای تشکیل حکومت اسلامی حائز اهمیت است و مخاطبین خود را در کشور ها پیدا کرده است، گفت: ریشه تمامی مشکلات ما با مستکبران اثرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه است و این آثار انقلاب موجب هرآس آنها از صدور انقلاب به جهانیان شده است.

حجت الاسلام شمس الدین با تاکید بر اینکه گسترش اسلام پس از انقلاب اسلامی بدون حد و مرز شده است، گفت: دشمنان اسلام می بینند چه بخواهند و چه نخواهند انقلاب اسلامی در حال فراگیر شدن در جهان است و اسلام در جوامع مختلف حتی غیر اسلامی نیز در حال گسترش می باشد.

وی با اشاره به اینکه از معارف و استراتژی امام خمینی در دنیا استقبال می شود، انقلاب حاشیه امنی برای ملت های مستضعف جهان ایجاد کرده است، افزود: در دهه فجر آنچه که قابل توجه است و می تواند کانون توجه قرار بگیرد علاوه بر اینکه دستاوردهای بسیار زیادی در عرصه عمران، آموزش، بهداشت و غیره شده، تشکیل خط مقاومتی در جهان است که بسیار برای دوستداران اسلام و انقلاب مهم است.

صومعه سرا: از مقابل سپاه ناحیه تا مصلی نماز جمعه

لنگرود:

به گزارش ۸دی به نقل از لنگرخبر، راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، جشن سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پر شور مردم لنگرود صبح جمعه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

آستانه اشرفیه:

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر؛ مردم ولایت‌مدار آستانه‌اشرفیه صبح امروز مسیر کانون بسیج آستانه‌اشرفیه تا حرم مطهر آقا سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) زا زیر باران و با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ برامریکا»، « ما ذوالفقار حیدریم فدائیان رهبریم» و … پیمودند.

در این راهپیمایی علاوه بر مردم شهید پرور آستانه‌اشرفیه، امام‌جمعه، مسئولین، بسیجیان، ورزشکاران، روحانیون، دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، بازاریان، نیز حضور داشت.

پس از سخنرانی رحیم حیدری گلرودباری فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، قرائت بیانیه بسیج دانشجوی دانشگاه‌های آزاد اسلامی و مهرآستان آستانه‌اشرفیه توسط  احمد علیزاده مسئول بسیج دانشجویی شهید جمال رضی دانشگاه آزاد و قرائت بیانیه پایانی راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ توسط عبدالرضا ملکی حسن ختام مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در مسجد جامع آستانه‌اتشرفیه بود.

کیاشهر:

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر؛ مردم ولایت‌مدار آستانه‌اشرفیه صبح امروز مسیر بخشداری تا میدان شهرداری با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ برامریکا» پیمودند.

انزلی:

کلیشم رودبار:

لاهیجان:

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، مراسم سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز همزمان با سراسر کشور در لاهیجان آغاز شد.

مردم در لاهیجان از ساعات اولیه صبح در مسیرهای از قبل مشخص شده برای راهپیمایی ۲۲ بهمن مستقر شدند تا مردم و مسئولان این دیار حماسه‌ای دیگر به همراه مردم سراسر کشور رقم بزنند.

شعار «مرگ بر آمریکا» لحظه به لحظه با صداهای بلندتری در آسمان لاهیجان می‌پیچد و مردم با بیان این شعار انزجار خود از جنایت‌های استکبار جهانی را به جهانیان نشان می‌دهند.

رودبنه:

به گزارش ۸دی به نقل از «لاهیجان»، صبح امروز مردم ولایت مدار بخش رودبنه به همراه نماینده مجلس شورای اسلامی، بخشدار و سایر نیروهای نظامی وانتظامی از مقابل بخشداری رودبنه با شعار های مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل خشم و انزجار خود را نسبت به سیاست های استکبار وبه سوی مسجد جامعه شهر رودبنه حرکت نمودند.

در این مراسم باشکوه که دردمای نزدیک به صفر درجه برگزار شد؛ حجت الاسلام ناصرملکی امام جماعت مسجد رودبنه با بیان اینکه دشمن انقلاب اسلامی ایران، همواره از شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی وحشت دارد گفت: چرا که این حرکت پسندیده معمار انقلاب باعث شده که کشور ما به اسقلال و آزادی برسد و مقام و ارزش مردم ایران حفظ شود.

وی با بیان اینکه قبل انقلاب امریکای ها با قانون، کاپیتولاسیون ارزش و اعتبار مردم ما را گرفته بودند و ما استقلال و آزادی نداشتیم گفت: مسئولین باید قدر این مردم را بدانند چرا که این مردم انقلابی در سرما و گرما و در بدترین شرایط پیرو ولایت فقیه هستند؛ وظیفه همه ماست که خدمتگزار این مردم باشیم.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
حضور پر تعداد مردم در راهپیمایی روز22بهمن95یعنی؛ حمایت مردم از اهداف انقلاب57،حمایت از رهبری،دلگرمی دوستان انقلاب اسلامی و ناامیدی دشمنان نظام. مردم با وجود همه کم لطفی ها پای نظام ایستاده اند.مسئولان باید به معنای واقعی کلمه خدمتگذار ملت باشند.
در حاشیه