روز شمار تاریخ ترور در ایران / 12 بهمن؛

شهادت ۳۷ نفر در حملات مسلحانه امروز منافقین در سطح کشور / ترور دانش آموز، کارگر و … در ۱۲ بهمن

دوازدهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۷ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۷۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۳۷ نفر در حملات مسلحانه امروز منافقین در سطح کشور / ترور دانش آموز، کارگر و … در ۱۲ بهمن

به گزارش هشت دی، دوازدهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

مولود اخگر ۲۵ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هدایت اسلامی نیا ۲ فروردین مامه ۱۳۳۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۸ در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدصالح ولدبیگی سوم خرداد ماه ۱۳۳۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

افشار حیاتی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۲۹۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که کشاورز بود در جاده سرپل ذهاب شهر کرمانشاه بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبر کریمی ۱۲ دی ماه ۱۳۳۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۸ در پاوه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسکندر لرستانی ۱۷ شهریور ماه ۱۳۲۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کریمی زارچی یکم فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان یزد متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۹ در حالی که دانشجو بود در اردستان یزد بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد به شهادت رسید.

علی کدخدایی الی ادرانی یکم مهر ماه ۱۳۳۳ در استان اصفهان متولد شو ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۰ بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد آب سواران یکم تیر ماه ۱۳۳۶ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در خیابان دکتر بهشتی شهر بندر عباس بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

علی رشیدی یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۰ در سقز در اثر شکنجه منافقین به شهادت رسید.

ذبیح الله قاسمی زرومی یکم خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۰ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله اقبالیان ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد اقتداری ۲۶ مهر ماه ۱۳۳۲ متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در استان گلستان ترور شد و به شهادت رسید.

حمزه علی بیداد۱۸ خرداد ماه ۱۳۰۱ در استان تهران متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۳ در یک عملیات بمب گذاری توسط در خیابان سبلان تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

فرامز ابراهیم زاده ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۳ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حسین احمدی سخا ۱۶ شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۴ در حالی که خرازی داشت در خیابان قزوین شهر تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ماشاالله احمدی سخا ۹ تیر ماه ۱۳۱۳ در استان تهران متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۴ در حالی که در تهران خرازی داشت به دست گروهک تروریستی منافقین در خیابان قزوین شهر تهران ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی نصیری یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز سبز غلامی ۱۵ مرداد ماه ۱۳۳۵ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در خیابان شریعتی شهر بندر عباس بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

جعفر نوشینی دوم تیر ماه ۱۳۴۱ در لوندویل آستارا در استان گیلان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در امام زاده قاسم (ع) لوندویل تدفین شد.

غلامعلی نیک خواه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۲۸ درر استان اصفهان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد توسط کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

جعفر دشتی یکم شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد خضری یکم مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای پیشرگ کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدر مصطفایی ۶ خرداد ماه ۱۳۵۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۰ در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدرضا کشاورز ۱۱ اسفند ماه ۱۳۵۱ در استان تهران متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز نوری ۱۶ مرداد ماه ۱۳۴۸ در استان اردبیل متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در اسلام آباد غرب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خضر دولتی یکم مه رماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در سردشت در حالی که پیشمرگ کرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمد رباطجزی ۹ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان قم متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کوروش علی حسین زاده ۱۵ فروردین ماه ۱۳۵۱ در توتکابن رودبار استان گیلان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

فرهاد شاهی آرنسا یکم اسفند ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهرام شهبازی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۵۱ در استان قم متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی عدالتجوی گلی یکم شهریور ماه ۱۳۵۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

برات ابراهیمی ۲ مهر ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۲ اسفند ماه ۱۳۷۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی بهارلو یکم شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تاروردی پاسداری قزل دیزج ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۱ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

مسعود افشاری ۲۸ شهریور ماه ۱۳۵۴ متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۴ در راویان قطور سنقر بوسیله گروه تروریستی کوموله در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شریف الیاسی۱۰ خرداد ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۲ بهمن ماه ۱۳۷۶ در حالی که کارگر ساده بود در مریوان توسط گروه تروریستی کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه