رئیس بیمارستان ماسال:

مشکل کمبود پزشک متخصص جدی است / مسئولین برای جذب اعتبار تلاش بیشتری کنند

رئیس بیمارستان ماسال گفت: با وجود پیگیری‌ جدی، به علت نبود اعتبار هنوز در زمینه تامین متخصصین مورد نیاز با مشکل مواجه هستیم.

مشکل کمبود پزشک متخصص جدی است / مسئولین برای جذب اعتبار تلاش بیشتری کنند

به گزارش ۸دی، هادی جلالیان رئیس بیمارستان رسالت ماسال در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز با اشاره به آغاز به کار آمبولانس جدید اورژانس ماسال گفت: این آمبولانس در اختیار مرکز اورژانس شهرستان قرار گرفته است.
جلالیان  در خصوص مشکل نبود متخصص در این بیمارستان اظهار داشت: از این هفته دکتر میرباقری متخصص داخلی کار خود را در بیمارستان رسالت آغاز کرده و در روزهای شنبه تا چهارشنبه به همشهریان عزیز خدمات دهی خواهند کرد.
وی افزود: عدم وجود متخصص داخلی مشکلی بزرگ برای تمام بخش های بیمارستان بود. متخصص زنان یا کارشناس بیهوشی هم بدون وجود یک متخصص داخلی بسیاری از عمل های جراحی را انجام نمی دادند و بخش های عمده ای از کارهای مهم بیمارستان به حضور یک متخصص داخلی بستگی داشت. این مشکل با پیگیری های صورت گرفته حل شد.
رئیس بیمارستان ماسال در خصوص سایر پزشکان متخصص گفت: ما به طور ویژه نیاز به متخصص قلب، ارتوپد و سونوگراف داریم. اما هنوز در این زمینه های به نتیجه ای نرسیده ایم. مشکل اساسی این است که متخصصان از بیمارستان طلب های عمده ای دارند که تسویه نشده و بالتبع بدون تسویه حساب های قدیمی حاضر به از سر گیری همکاری نسیتند.
جلالیان ضمن تقدیر از پیگیری های نماینده و فرماندار شهرستان تاکید کرد: با وجود این پیگیری ها به علت نبود اعتبار کافی هنوز در زمینه تامین متخصصین مورد نیاز با مشکل مواجه هستیم. اگر مسئولین اعتبار اولیه ای برای پرداخت بدهی های پزشکان به بیمارستان تخصیص دهند ما خودمان این توان را داریم که پزشکان متخصصی را به بیمارستان بیاوریم. اما عدم تسویه‌ی حساب های قبلی به عنوان مانعی از حضور این متخصصین جلوگیری می‌کند. البته بجز متخصص سونوگرافی. چرا که آوردن متخصصین سونوگرافی نیاز به هزینه ی بالای دارد و این مورد باید توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری و اجرایی شود.
رئیس بیمارستان ماسال در توصیف شرایط فعلی بیمارستان گفت: در حال حاضر وقتی دستگاه سونوگرافی هست اما متخصصش نیست، قادر به درآمدزایی هم نیستیم. کار مردم هم حل نمی شود و بعضا برای یک شکستگی جزئی باید به رشت و سایر شهرستان های همجوار  بروند.
وی با اشاره به اینکه اصلی ترین مساله حل مشکل پزشک متخصص است، تاکید کرد: اگر پزشک متخصص باشد، با بسیاری از مشکلات دیگر هم می شود کار مردم را پیش برد. در حال حاضر مشکل سنوگرافی برای ما جدی است. اگر دانشگاه علوم پزشکی این مورد را جدی بگیرد ما میتوانیم به درامدزایی هم برسیم و مشکلات مردمی هم در منطقه حل می شود.
جلالیان در خصوص اورژانس ماسال گفت: اورژانس ماسال چند ماه قبل برای پزشک شیفت با مشکل مواجه بود. دو نفر از پزشکان عمومی مشغول به به فعالیت هم استعفایشان را نوشته بودند. در همان ابتدا با مقداری تعامل و رایزنی توانستیم این همکاران را حفظ کنیم و حالا به جایی رسیده ایم که دیگر با هیچگونه مشکل پزشک عمومی در اورژانس مواجه نیستیم. بسیاری از مشکلات با همین تعامل ها قابل حل است اما باید مسئولین اعتبارات اولیه را تامین کنند.
انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
روشن
سلام. اگر تا بخواهد کسی از فوتبال حرف بزند همین کارشناس برنامه از او عکس با شورت فوتبال درخواست میکنه! حالا خودشان را در هر مسئله ای کارشناس میدانند. به تیتر روزنامه های روزهای بعد نگاه کنید ببینید چگونه از فوتبال بهره سیاسی میبرند اما به بهانه‌هایی مختلف اظهار نظر دیگران را راجع به فساد گسترده فوتبال در ابعاد جهانی و متاسفانه داخلی آن را ماستمالی میکنند.
در حاشیه