فرماندار آستانه‌ اشرفیه خبر داد:

تعیین تکلیف زمین‌های مورد مناقشه بنیاد مستضعفان و مردم انبارسر/ واگذاری ۲۲ هکتار زمین رایگان به مردم

فرماندار آستانه‌ با اشاره به تعیین تکلیف زمین‌های مورد مناقشه بنیاد و مردم انبارسر گفت: مرکز پرورش ماهیان خاویاری راه‌اندازی می‌شود.

تعیین تکلیف زمین‌های مورد مناقشه بنیاد مستضعفان و مردم انبارسر/ واگذاری ۲۲ هکتار زمین رایگان به مردم

به گزارش ۸دی، رحیم حیدری گلرودباری در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛  با اشاره به تعیین تکلیف زمین‌های مورد مناقشه بین مردم انبارسر و بنیاد مستضعفان اظهار داشت: در منطقه انبار سر زمینی به مساحت ۶۷ هکتار مورد اختلاف بنیاد مستضعفان و مردم منطقه بود که سند این زمین‌ها در سال ۱۳۶۹ به نام بنیاد مستضعفان ثبت‌شده بود.

وی با اشاره به ارائه طرح بنیاد مستضعفان برای راه‌اندازی مرکز پرورش ماهیان خاویاری همراه با ساخت اسکله در منطقه انبارسر گفت: اجرای این طرح نیازمند ۴۵ هکتار زمین است.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه بابیان اینکه در این طرح علاوه بر ماهیان خاویاری، تأمین خاویار موردنیاز کشور نیز دیده‌شده است افزود: با آغاز این طرح، برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و تعداد ۵۰۰ نفر پس از اجرای طرح به‌صورت غیرمستقیم از مردم همین منطقه اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از نیروهای بومی در اجرای این طرح گفت: قرار شد ۲۲ هکتار باقیمانده به مردم به‌صورت رایگان یا حداقل قیمت واگذار شود و به‌هیچ‌وجه برخلاف مصالح مردم اقدام نخواهیم کرد.

حیدری افزود: بنیاد آمادگی لازم را برای پرداخت تسهیلات ۴ درصد تا سقف یک میلیارد تومان به واحدهای تولیدی برای هر هکتار مزرعه پرورش ماهی علی‌الخصوص ماهیان خاویاری را دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه