امام جمعه اسالم با اشاره به سالروز فرار شاه؛

شاه مرد اما رفتارهای شاهانه، حقوقهای نجومی و قراردادهای ننگین نمرده است

امام جمعه اسالم گفت: پهلوی فرار کرد و مُرد اما بی عدالتی، اختلاس، خیانت، قراردادهای ننگین، حقوق های نجومی، هم چنان زنده هستند.

شاه مرد اما رفتارهای شاهانه، حقوقهای نجومی و قراردادهای ننگین نمرده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه های این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به دیدار اخیر مردم قم با مقام معظم رهبری در سالروز قیام خونین ۱۹دی اظهار داشت: حضرت آقا در سخنرانی روز یکشنبه ۱۹ دی در دیدار با مردم قم در سالروز قیام خونین ۱۹ دی تحلیل بسیار زیبایی از راهکارها و عناصر اقتدار ملی کشور ارایه دادند که انصافاً جای بررسی و تحقیق گسترده دارد.

وی افزود: سخنرانی حضرت آقا فوق العاده مهم و کلیدی بود. حضرت آقا در این سخنرانی به صورت کاملاً روشن و شفاف دشمن را معرفی کردند.

امام جمعه اسالم با اشاره به رحلت یار دیرین امام و رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هفته گذشته در ایران اسلام، اتفاقی افتاد که بلافاصله به سرعت در کل دنیا، صدا کرد. رحلت بزرگ مرد سیاست، شخصیت بی نظیر دنیای امروز، رفیق دیرین، همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی، مقام معظم رهبری رفاقتی که بیش از ۵۰ سال استمرار یافت . رنج دیده دوران مبارزات، علیه رژیم ستم شاهی، کسی که در سنگرهای مهم و کلیدی و بزرگ، سالیان طولانی کار و خدمت کرد. بار دیگر لازم می دانم رحلت این رجل سیاسی آیه ا… هاشمی رفسنجانی را خدمت امت شهید پرور تسلیت عرض کنم.

جدائی با بیان اینکه حضور اقشار مختلف مردم، تمامی رجال سیاسی، نظامی، فرهنگی، مراجع تقلید و علما و بزرگان حوزه های علمیه در مراسمات آقای هاشمی انصافاً بی نظیر بود اظهار کرد: مردم و شخصیت ها و بزرگان و مسئولین در مراسم بزرگداشت هاشمی رفسنجانی سنگ تمام گذاشتند و با حضورشان  از خدمات ایشان تقدیر و تشکر کردند. رفتن ایشان را کسی انتظار نداشت.  هیچ کس باور نمی کرد هاشمی به این زودی ها برود، خداوند روح ایشان را شاد کند.

وی ادامه داد: عده معدودی افراد فتنه گر با سازمان دهی قبلی، در مراسم تشییع پیکر هاشمی رفسنجانی، سعی می کردند به انحای مختلف نام سران فتنه را زنده کنند. سعی می کردند با شعارهای نا متناسب فضا را مسموم کنند که الحمدالله نتوانستند به هدف شان برسند. تدبیرهای مقام معظم رهبری هم در تمام برنامه ها، چه پیام شان چه نمازشان، چه مجلس گرفتن شان، همه ارزشمند و ستودنی بود.

خطیب نماز جمعه اسالم افزود: واقعاً باید به وجود چنین رهبری بزرگ و متخلق به جمیع کمالات و سجایای اخلاقی، به خودمان ببالیم، انصافاً بر همه مردم عزیزمان واجب است برای سلامتی و طول عمر حضرت آقا، دائم دعا کنند و هر روز صدقه بدهند. دشمن بدجوری دندان های خباثت اش را برای غارت کشور و استحاله نظام تیز کرده است. افراد خود فروخته و مزدور و وطن فروش هم کم نیستند. ولی به برکت وجود حضرت آقا، نمی توانند و جرئت نمی کنند اقدامی بکنند.

جدایی با اشاره به ۲۶ دی، روز فرارشاه در سال ۵۷ اظهار کرد: گرچه شاه یک دیکتاتور ظالم و مستبد و بی دین بود و در رأس حاکمیت کشور قرار داشت ولی در عین حال، شاه یک جریان بود. یک تفکر بود. یک مشی بود. به این خاطر گرچه شاه مرده است اما قطعاً تفکر شاه که همان تفکر طاغوت است نمرده است. محمدرضا  شاه مرده است اما ظلم نمرده است. پهلوی فرار کرد و بعد مُرد اما بی عدالتی، اختلاس، خیانت، دزدی، قراردادهای ننگین، حقوق های نجومی، هم چنان زنده هستند.

امام جمعه اسالم تأکید کرد: شاه رفت ولی رفتارهای شاهانه، زندگی های شاهانه، زندگی های اشرافی یک عده مسئول و آقازاده، وزرای هزار میلیاردی در حکومت مستضعفان هم چنان زنده هستند. شاه مظهر طاغوت بود او خودش مُرد او رفتارهای طاغوتی هم چنان گاهی دیده می شود. در این کشور انقلاب شده است در این کشور، مردم بخاطر احیای اسلام، بخاطر دین، خون داده اند.

وی افزود: نباید رنگ اسلامی از چهره اجتماع زدوده شود. نباید چهره شهرهای ما، زندگی های ما، خانه های ما، ادارات ما، مسئولین ما، از اسلام و خدا و معنویت تهی شود.

جدائی با بیان انیکه مردم اسالم، بیش از صد جلسه دعای ندبه داشته اند گفت: مردم ۹۹ درصد مسئولین را یک بار هم در دعای ندبه شان ندیده اند؟! مردم اسالم بیش از صد جلسه قرآن و مراسمات دیگر داشته اند ولی هم چنان برنامه های ما، بدون حضور مسئولین جمهوری اسلامی برگزار می شود. حضور نمادین در بعضی مراسمات، آن هم فقط چند نفر از مسئولین هیچ دردی را دوا نمی کند.

امام جمعه اسالم در پایان گفت: سریال معمای شاه بسیاری از مسائل تاریخ دوران ستم شاهی را به تصویر کشید، گرچه امکان به تصویر کشیدن همه واقعیت ها نبود ولی به طور کلی این سریال توانست در بین مردم، جا باز کند، مخاطب پیدا کند و توانست جوانان ما را اندگی با ظلم های دوران شاه و شکنجه های ساواک آشنا کند. جوانان ما امروز متوجه شده اند که دوران شاه چه دورانی بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه