روز شمار تاریخ ترور در ایران / 11 دی ماه؛

کشتار ۲۹ ایرانی توسط منافقین / خاک ایران ۱۱ دی هم سرخ شد

یازدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۵۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

کشتار ۲۹ ایرانی توسط منافقین / خاک ایران ۱۱ دی هم سرخ شد

به گزارش هشت دی، یازدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۵۹  ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۶۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

یزدان شیخ نژاد ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۵۷ در مقابل منزلش ترور شد و به شهادت رسید.

مرتضی موسیوند ۳۰ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان همدان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۵۷ در کرمانشاه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدصالح هنرمند ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۰۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که فروشنده بود در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

علیرضا شاملو ۲ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داراب قیطولی ۱۲ مهر ماه ۱۳۲۷ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۵۹ در جوانرود ترور شد و به شهادت رسید.

محمدرضا سمیعی زاده ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان قزوین متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل احمدی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در قیچاق میاندوآب ترور شد و به شهادت رسید.

برات اسماعیلی پهلوانلو ۱۵ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در جاده پسوه پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صابر اقدسی چوپان کره ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور بوکان سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین حیدری بیات ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور بوکان مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ذوالفقار حاجی لوئی ۴ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور بوکان مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

ابراهیم خدایی ۷ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور بانه سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امرالله شاه نظری ۲۰ آبان ماه ۱۳۳۸ در استان همدان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور مهاباد -بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی شفیع ۲ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز شیخ زاده ۱۲ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا مخبری ۲۰ دی ماه ۱۳۲۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کادر ارتش بود در یک بمب گذاری در بانه به شهادت رسید.

محمد منصوری در سال ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین یگانه فرد ۱۳ فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان فارس متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین صابری جمالویی ۱۷ آذر ماه ۱۳۴۷ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید صمدزاده ۱۶ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

گشتاسب عسگری ۲ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان کهکیلویه و بویر احمد متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز فارسی پور ۱۴ خرداد ماه ۱۳۱۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱  ترور شد و به شهادت رسید.

جواد فخرینیان ۲  تیر ماه ۱۳۳۹ در اصفهان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور بانه  – سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن قراگوزلو ۵ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در محور بوکان – مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین قلی زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ایستگاه کشاورز میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول شعبانی ۱۰ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان همدان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز  وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالحسین خرسندی ۳۰ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید حسین پور ۴ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان فارس متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارگر ساده بود در مهاباد ترور شد و به شهادت رسید.

نوروز حیدری جعفر آباد ۲ اسفند ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دز ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پایگاه پیرمحمد میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مظفر بارفروش ۱۳ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم بیرانوند ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان لرستان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کادر نیروی انتظامی بود در کهریز مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید تاجیک ۱۵ آبان ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محبوب تقی زاده ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی دولتی بود در پایگاه پیرمحمد بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا داوری ۱ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان  غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در محور بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد دهقان نژاد ۱ شهریور ماه ۱۳۱۹ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند بود در محور بوکان میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید دوستی نهکران ۱ آذر ماه ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی بسیجی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ستاری ۱ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر مکانی ۲ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان گیلان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود نیک مردارشتاب ۸ آبان ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فایق ولیدی ۵ مهر ماه ۱۳۱۰ در استان کردستان متولد شد و۱۱ دی ماه ۱۳۶۲  در حالی که فروشنده یک مغازه بود در جاده  میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا عزیزی ۱۲ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان مرکزی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ذوالفعلی غریبی ۶ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه پیرمحمد ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هوشنگ قابوسیان ۳ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند بود در پایگاه پیرمحمد میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صیفور لک ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان لرستان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهرام یوسفی زاده باغبانی ۲۷ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در شهرکندی مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی اینانلو ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین اسحاقی ۱۳ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول خادم سلمانی ۲۶ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی خوشگو ۱۹ بهمن ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور دانش ۱۰ شهریور ۱۳۴۷ در استان تهران متولد شده بود و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا عزیزی ۱۹ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۱ در ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیسی فلاحی ۲۴ دی ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمد بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف کارگر ۵ شهریور ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم محمودی ۲۲ تیر ماه ۱۳۴۷ در استان قم متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باقر آقاجانی ۱۹ شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان گیلان متولد شد و ۱۱ دی  ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید احمد بنی هاشمی ۲ شهریور ماه ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که نیروی بسیجی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر خانمحمدی ۲۰ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان زنجان متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شعبانعلی غفوری ۲ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان  قزوین متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید عباس طباطبایی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان تهران متولد شد و ۱۱ دی ماه ۱۳۶۷ در اسلام آباد غرب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه