روز شمار ترور در ایران / ششم دی ماه؛

شهادت ۳۶ نفر در حملات تروریستی منافقین در سراسر کشور در ۶ دی

ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۳۶ نفر در حملات تروریستی منافقین در سراسر کشور در ۶ دی

به گزارش هشت دی، ششم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

علیجان حسینی ۱۴ آذر ماه ۱۳۱۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که راننده پایه دو بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر عبداللهی در استان کرمانشاه متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرشید باهویی ۸ تیر ماه ۱۳۲۶ در استان کردستان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی حالی که نیروی بسیجی بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس افتخاری ۱۰ اسفند ماه ۱۳۱۵ در استان تهران متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی بسیجی بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ذبیح الله قلی پور ۵ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید کاظم کاظمی ۱۸ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فریدون تیموری ۲۰ اسفند ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در کارخانه قند ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی جودی فام ۱۲ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در محور سردشت بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد آرده چایدره ۱۲ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدرعلی اختیاری ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ارغوانی ۳ اسفند ماه ۱۳۲۹ در استان کردستان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

توفیق معمارپور ۷ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا موسی زاده در سال ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حمید حسینی ۱ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوالفضل شفیعی ۱۲ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان مرکزی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در اردبیل در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد شفیعی ۱ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان مرکزی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمعه شیخ ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان گلستان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید صانعی دره بیدی ۱۷ دی ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربانعلی فریدونی ۲۰ دی ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد قدرتی ۹ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

غلامرضا مازیار نوری ۲۸ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شدو ۶ دی ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

لطیف رنجبری ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۲۶ در استان کردستان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کادر ارتش بود در پایگاه ولی آباد بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید عبدالله نژاد ۳ خرداد ماه ۱۳۰۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسد عبداللهی ۲ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله عبدالهی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۱۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید احمد فاضلی دریاسری ۹ آبان ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید نادری ۱ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۳  در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا نبی ۲۷ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان یزد متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه یود در پایگاه قره باغ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عمر هیبتی ۱۲ خرداد ماه ۱۳۲۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۳ در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قوچ علی بابایی ۲ خرداد ماه ۱۳۲۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۳ در شاهیندژ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن راشدی ۱ آبان ماه ۱۳۴۴ در استان فارس متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه جوشن در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن دهقان نژاد ۸ مهر ماه ۱۳۴۵ در استان قزوین متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه قوزلوی مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن دیلمی ۲ آذر ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۵ در پادگان شهید بهشتی تهران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمد طایمه ۲۲ تیر ماه ۱۳۰۴ در استان تهران متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در پایگاه شهید بهشتی تهران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

حسن رجبی ۲۰ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان گلستان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۵ در پایگاه شهید بهشتی تهران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

کیومرث خانی در سال ۱۳۴۶ در استان خوزستان متولد شد و ۶ دی ماه ۱۳۶۶ در جاده سقز بانه ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه