روز شمار ترور در ایران / پنجم دی ماه؛

ترور ۲۴ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط منافقین در پنجم دی

پنجم دی ماه مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۴ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط منافقین در پنجم دی

به گزارش هشت دی، پنجم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

محمد روشن اصل ۲۲ فروردین ماه ۱۳۲۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بناب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد آذرم ۱ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان خراسان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که کارگر ساده بود در جاده زاهدان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان روح پورآذر ۳۰ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در قره تپه سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید مهدی احمدپناه ۲ آبان ماه ۱۳۳۲ در استان کردستان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در سقز توسط منافقین ضد انقلاب اعدام شد و به شهادت رسید.

نوبخت اسماعیل پور ۳۰ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در پایگاه سراب در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلام مهدی خائفی ۱۳ بهمن ماه ۱۳۳۷ در استان فارس متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که معلم بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عوض سالمی ۷ اردیبهشت ها ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در پایگاه سراب مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یاور محمدباقرپور ۸ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان اردبیل متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد محمدی ۲ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان زنجان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی محمدی ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اروجعلی محمودیان ۱ آذر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عظیم ستاری ۱۳ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در پایگاه سراب میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سهراب شاه مرادی ۲۱ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کتابعلی محمد ۱۲ مهر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پایگاه سراب میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدصالح اسماعیلی ۱ فروردین ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در  تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز توکلی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در پایگاه سراب میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی بهاری ۶ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در پایگاه سراب میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله رضایی ۶ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۲ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زین العابدین رفیعیان ۱ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله محمودی ۶ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا وکیلی در سال ۱۳۴۸ در استان کردستان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۲ ترور شد و به شهادت رسید.

ولی الله یوسفی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین شهابی نژاد ۱۸ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان کرمان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر مهربخش ۲۰ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحیم قادری ۱ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان کردستان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۶۶ بانه ترور شد و به شهادت رسید.

علی پیروزی ۱ مهر ماه ۱۳۲۴ در استان کردستان متولد شد و ۵ دی ماه ۱۳۷۴ در حالی کشاورز بود در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه