روز شمار ترور ایران / 4 آذر؛

۴۱ نفر در شهرهای مختلف ترور شدند / شهادت تعدادی روحانی، کارگر، سرباز و … در ۴ دی

چهارم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

۴۱ نفر در شهرهای مختلف ترور شدند / شهادت تعدادی روحانی، کارگر، سرباز و … در ۴ دی

به گزارش هشت دی، چهارم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۱ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

بختیار قهوه ئیان میاندوآب ۲۰ آذر ماه ۱۳۲۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی میاه ۱۳۵۸ در اپادانای ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا جابریان ۲ خرداد ماه ۱۳۳۸ در استان گلستان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهزاد دربندی ۱۷ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۰ در ارومیه ترور شد و به شهادت رسید.

محمد احمدزاده ۱۵ تیر ماه ۱۳۰۸ در استان کردستان متولد شدو ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که روحانی بود در سقز ترور شد و به شهادت رسید.

جمال حیدری ۱۹ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی کریمی ۳ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شدو ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در دهکده گندم ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبر جنتی ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در رودسر استان گیلان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در روز تولد خود و در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در جلفران سرو ارومیه در یک حمله تروریستی توسط منافقین به شهادت رسید.

فخرالادین پورمحمدی ۱۱ آذر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اروج سنگی ۱۰ مهر ماه ۱۳۱۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ارشد فائضی داشتپه ۲ مهر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر خلیق ۳ فروردین ماه ۱۳۴۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در پایگاه سراب سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

گل آقا شیخی ۹ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا صبوری ۵ آذر ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۲ در سومار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جهانگیر ابراهیمی ۱۴ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان فارس متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در چهار راه سوته سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهمن آدینه لود ۱ مهر ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که خیابود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اشرفی ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در قلقله مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابوطالب قاسمی ۶ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان مازندران متولد شدو ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایوب لقایی ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان اردبیل متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حسین موسوی خلیق ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۴ در استان مرکزی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد ناظم زاده ۱۵ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در میدان شوش تهران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

امرالله نورمحمدی ۴ اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان زنجان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای جهادگر بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شریف صادقیان ۲۰ مهر ماه ۱۳۱۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ قلقله سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن عباسی ۸ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید

سلیمان عبدوی ۳ آذر ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در محور سردشت مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدضا عسگرپور ۲۳ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا دهقانی نیزی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محسن خدادادی ۹ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان اردبیل متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن تن زاده ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۸ در استان تهران متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در استان شوش تهران حالی که کارگر ساده بود در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمدرضا جوادزاده ۲۲ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید حبیبی ۲۰ دی ماه ۱۳۴۴ در استان قزوین متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی حیدرپور ۱۲ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در پایگاه جوشن سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قهرمان له له زاده ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در پایگاه دلیکای مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر محمدی ۲ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نوروز مستعانبورون ۹ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه جوشندر مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود سلطانی ۱۷ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان خوزستان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه جوشن در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید احمد عالیکار ۶ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان فارس متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زیاد سلطانی ۱ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان کرمان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم داداشی ۱۳ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان زنجان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۴ در پایگاه جوشن بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهزاد شاهرخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۴۷ در استان چهارمحل و بختیاری متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۶۸ در پایگاه نظامی سردشت در یک عملیات بمب گذاری به شهادت رسید.

توفیق مرادی ۴ دی ماه ۱۳۴۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۰ دی ماه ۱۳۶۸ در حالی که نیروی بسیجی بود در اسلام آباد غرب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی ساکی ۱۰ مرداد ماه ۱۳۴۳ در اندیمشک استان خوزستان متولد شد و ۴ دی ماه ۱۳۷۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه