روز شمار تاریخ ایران / سوم دی ماه؛

۲۷ ایرانی به خاک و خون کشیده شدند / منافقین سوم دی را هم لکه دار کردند

سوم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

۲۷ ایرانی به خاک و خون کشیده شدند / منافقین سوم دی را هم لکه دار کردند

به گزارش هشت دی، سوم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۷ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

عبدالکریم چعبیعلی نژاد ۹ دی ماه ۱۳۱۳ در استان خوزستان متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۵۸ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در خرمشهر ترور شد و به شهادت رسید.

محمود محمدی ۷ مهر ماه ۱۳۱۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که نیروی بسیجی بود در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زیرو بایزدی ۳ شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که به شغل طلافروشی اشتغال داشت در یک بمب گذاری در میدان انقلاب سردشت به شهادت رسید.

محمود بحرینی زاده ۶ فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان اردبیل متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۰  در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر کمرانی ۳ مهر ماه ۱۳۳۴ در استان اصفهان متولد شد  ۳ دی ماه ۱۳۶۰ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا محمدی ۳ مهر ماه ۱۳۳۴ در استان اصفهان متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله شاکری ۵ مرداد ماه ۱۳۳۰ در استان اردبیل متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصورعلی شهباز زاده ۲۴ آذر ماه ۱۳۳۶ در استان اردبیل متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید ابوالقاسم میرزایی ۲۲ آبان ماه ۱۳۳۳ در استان تهران متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در محله قوچی ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحیم هوسیان (رسولی نژاد) ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

محمدکریم فتحی ۱ مرداد ماه ۱۳۲۰ در استان کردستان متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسکندر فتاحی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۲۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی اشجعی ۱ شهریور ماه ۱۳۳۴ در استان تهران متولد شدو ۳ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در گردنه قوشچی ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

دلاور پاکیار محمدیار ۵ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربانعلی پورعاشوری ۲ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان گیلان متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین میلانلویی ۲۰ خرداد ماه ۱۳۳۵ در استان خراسان متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اله کرم سرلکیان ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان مرکزی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۲ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد بیرامی در سال ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا باقری در سال ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که آهنگر و جوشکار بود در ماکو در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی تقی زاده ۴ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهیدژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صاحبعلی جعفرپور ۱ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر ایرانی ۷ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که راننده پایه دو بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا یوسفی در سال ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

توحید خدایی ۳ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه جوشن بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید جواد سجادی در سال ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در اسلام آباد ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میر عزیز ذاکری ۱۳ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی شکرالهی ۱ شهریور ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۳ دی ماه ۱۳۶۵ در حالی که کارمند یکی از نهادهای یدولتی بود در اسلام آباد ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه