روز شمار تاریخ ترور در ایران / دوم دی ماه؛

شهادت ۲۰ نفر به دست منافقین در شهرهای مختلف کشور در ۲ دی ماه

دوم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۲۰ نفر به دست منافقین در شهرهای مختلف کشور در ۲ دی ماه

به گزارش هشت دی، دوم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۰ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

مجید کاظمی مقدم ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۱۶ در استان تهران متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۵۸ جاده ایرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حیدر کمری پور ۵ آذر ماه ۱۳۲۲ در استان اردبیل متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۵۸ در سرپل ذهاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیروس فیضی پوستچی ۵ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالقادر اسدی ۳ آبان ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و  ۲ دی ماه ۱۳۵۹ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد عباس زاده ۸ آبان ماه ۱۳۲۹ در استان کرمان متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۹ پارک شهید مطهری کرمان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا علی آبادی ۱۲ آبان ماه ۱۳۳۷ در استان گلستان متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باقر حکمتی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان کردستان متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که همکاری اداره اطلاعات بود در مریوان مقابل منزل مسکونی اش توسط ضد انقلاب ترور شد و به شهادت رسید.

علی مرادی ۷ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پایگاه خضر آباد مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بخشعلی مرسلی ۴ شهریورر ماه ۱۳۱۹ در استان اردبیل متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیدمحی الدین افتخاری ۱ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شدو ۲ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی سبحانی ۹ دی ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شدو ۲ دی ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر حسنخانی ۱ اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سردشت به شهادت رسید.

قدرت ظهوری ۲ فروردین ماه ۱۳۱۵ در استان اردبیل متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین دلشاد ۳ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر بیات ۱۰ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان فارس متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا بیگی ۳ مهر ماه ۱۳۲۱ در استان فارس متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی قره قانی ۵ مرداد ماه ۱۳۲۰ در استان فارس متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارگر ساده بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر باقری ۱ فروردین ماه ۱۳۵۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کشاورز بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان صالحی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شدو ۲ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد حسینی کلهشاخیرسول ۲ مهز ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۲ دی ماه ۱۳۶۴ در میاندوآب ترور شد و به شهادت رسید.

 

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه