روز شمار تاریخ ترور در ایران / 28 آذر؛

ترور تعدادی از هموطنان اهل سنت توسط منافقین / شهادت ۵۴ ایرانی بی گناه در ۲۸ آذر

۲۸ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۵۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور تعدادی از هموطنان اهل سنت توسط منافقین / شهادت ۵۴ ایرانی بی گناه در ۲۸ آذر

به گزارش هشت دی، ۲۸ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۵۴ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۶۶ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

شیروان نیازی ۱۴ شهریور ماه ۱۳۳۶ در استان فارس متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند بود در جهرم در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا وکیلی ۲۰ مهر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین یزدان پناه ۲۸ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمد بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربانعلی آذرگون در سال ۱۳۳۴ در  استان خراسان متولد شد و ۲۸ آذر ما ه ۱۳۵۹ در  حالی که سرباز وظیفه بود در میاندواب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زلفا خضری ۳۰ شهریور ماه ۱۳۵۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۵۹ در منزل مسکونی خود در سردشت در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

قدرت الله برزگر ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمود حسینی ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا صداقت ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در  استان خراسان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا عرب لنگه ۲۵ خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان سمنان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانش آموز بود در بانه در یک  حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق فیضی ۸ مهر ماه ۱۳۳۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۰ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

توکل فراتگنی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان لرستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در خرم آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن کاهکون ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خدامراد یبلویی ۳ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد میراخوری ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در  حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالحسین هماوندی ۱ آبان ماه ۱۳۲۳ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید اسدی ۱ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان زنجان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه کنگان ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر باقری ۱۵ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

احمد پیشه گر ۲۶ فروردین ماه ۱۳۲۱ در اردبیل متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ ذر حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

زاهد پاریاد ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز پوردباغ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۱۸ در استان اردبیل متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در تکاب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا دادجو ۳۰ مهر ماه ۱۳۴۳ در شهرستان رودسر استان گیلان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در سنندج به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهید گلدشت رودسر تدفین شد.

اسماعیل رستمی ۱۵ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در مریوان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرفاضل سیدی ۱ فروردین ماه ۱۳۱۴ در استان اردبیل متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی کادر ارتش در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عمر احمدنژاد ۵ دی ما ه ۱۳۳۹ در خانواده ای اهل سنت در استان کردستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که از نیروهای پیشمرگه کرد بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا امیری ۲۴ دی ماه ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در سردشت به شهادت رسید.

غلامحسین اینانلود ۶ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن  جلالیان ۳۰ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید جمدر ۱ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در  حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد معصومی پور ۲۵ مهر ماه ۱۳۳۹ در روستای چمثقال صومعه سرا در استان گیلان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. وی از ژاندارمری ارومیه به این منطقه اعزام شده بود. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهید چمثقال صومعه سرا تدفین شد.

حسن حق بین ۱۴ تیر ماه ۱۳۴۲ در روستای پیشخان صومعه سرا در استان گیلان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در گلزار شهید روستای ملاسرای صومعه سرا تدفین شد.

عبدالحسین سگوند در سال ۱۳۴۱ در استان خوزستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در پایگاه رمزیران سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شهودی بیرق ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز و ظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید غلامرضا عمادی ۳ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مازندران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی الله کاووسی ۳ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فاضل یوسف زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان قزوین متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز و ظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیروس ملادوردی نژاد ۲۹ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سربار وظیفه بوددر سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کریم مومن نژاد ۳ آبان ماه ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدسلیم کریمیان ۶ تیر ماه ۱۳۴۶ در استان کردستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صفرعلی مهدی لویی تازه کندی ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قارداشعلی ممکانی گویجلو ۱ دی ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متوبد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر غفاری ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در پایگاه کلینان ارومیه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن فرجی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد جاویدی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان اردبیل متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین جولاب ۱۰ آذر ماه ۱۳۴۰ در استان خوزستان متولد شد و ۲۸ آذر م اه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز و ظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن شهسواری ۱ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حسن سلیمانی ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان اصفهان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسفعلی ستوده ۲۴ آذر ماه ۱۳۳۷ در استان گلستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که مغازه دار بود در خیابان شهید رجایی گرگان ترور شد و به شهادت رسید.

ابوبکر ارشدی ۲ شهریور ماه ۱۳۴۸ در خانواده اهل سنت در استان کردستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در یک حمله مسلحانه در سقز به شهادت رسید.

محمدعلی دست فروشان ۳ دی ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد برازنده ۱ فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در  حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قنبرعلی ستوده ۱۸ مهر ماه ۱۳۳۴ در استان گلستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در خیابان شهید رجایی گرگان ترور شد و به شهادت رسید.

ابوبکر سلیمی ۱۱ آذر ماه ۱۳۴۷ در خانواده ای از اهل سنت در استان کردستان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که از نیروهای پیشمرگ کرد بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی امیری مقدم در سال ۱۳۴۶ در استان خراسان متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۶ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رستم رزمی ۱۸ آبان ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۸ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در پادگان غیور ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه