تخریب گسترده درختان در سکوت رسانه ها؛

اصلاحات با داس در جنگل‌های ماسال/ در دهکده بام سبز چه می گذرد؟ + تصاویر

پروژه ساخت دهکده اقامتی در ماسال در شرایطی تحت مدیریت بخش خصوصی در حال اجراست که شواهد از تخریب جنگل حکایت می کند.

اصلاحات با داس در جنگل‌های ماسال/ در دهکده بام سبز چه می گذرد؟ + تصاویر

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، فراخوان جذب سرمایه گذار ساخت پروژه دهکده سبز در بام سبز ماسال در مرداد ماه سال جاری از سوی شهرداری ماسال منتشر شد.

این مناقصه در نهایت با برنده شدن گروهی از همشهریان ماسالی که بنا به منابع آگاه سابقه فعالیت در گروه های مردم نهاد حفاظت از محیط زیست را دارند، به پایان رسید.

سرمایه گذاران برنده شده در طرح مدتی است عملیات اجرایی در بام سبز را آغاز کرده اند اما در روزهای اخیر خبرهای خوبی از اجرای این پروژه به گوش نمی رسد.

یک منبع آگاه در این خصوص به خبرنگار ماسال نیوز گفت: برخی از کسانی که مجری این طرح هستند از اصلاح طلب های سرشناس ماسال هستند و سابقا در سَمَن (ان جی او) های محیط زیستی فعالیت زیادی داشته اند اما حالا در مسیر اجرای پروژه دهکده سبز شاهد تخریب شدید محیط زیست هستیم. چگونه در پروژه ای که تحت نظر این عزیزان در حال اجراست، می بینیم که با داس به جان درختان افتاده اند و درختان کوچک و میانسال بام سبز را به بهانه های نامعلوم قطع می کنند.

وی افزود:  اصلاحات با داس همخوانی ندارد. معلوم نیست این وضعیت تخریب و قطع درختان و تغییر در محیط زیست طبیعی منطقه، چگونه با سابقه زیست محیطی برخی از مدیران اصلاح طلب این پروژه همخوانی دارد.

در پی اعلام این خبر، خبرنگار ماسال نیوز در محل حاضر شده و با تخریب گسترده جنگل های بام سبز در محل پروژه ۲۵ هکتاری اول دهکده سبز روبرو شد. وضعیتی که نشان می دهد ظاهرا درختان کوچک و میانسال از دید برخی اساسا اهمیتی ندارند. معلوم نیست این اقدامات توسط چه کسانی صورت گرفته اما هر چه هست بر اساس قانون و متن دقیق مناقصه « مدیریت بر اجرا» بر عهده برنده مناقصه گذاشته شده است  و مسئولیت این تخریب ها متوجه مدیریت پروژه است.

پیشنهاد می شود همشهریان ماسالی ضمن حضور در محل پروژه (کمی بالاتر از مجتمع اقامتی هاراشید در بام سبز) از نزدیک قطع درختان را مشاهده کنند.

تصاویر زیر هر چند گویای تخریب رخ داده نیستند اما شاهدی کوچک برای این اتفاق تلخ اند. جهت مشاهده در اندازه بزرگتر بر روی تصویر کلیک کنید؛

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه