روز شمار تاریخ ترور در ایران / 26 آذر؛

منافقین ۳۶ نفر را به شهادت رساندند / ترور ۹ سرباز وظیفه در ۲۶ آذر

۲۶ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

منافقین ۳۶ نفر را به شهادت رساندند / ترور ۹ سرباز وظیفه در ۲۶ آذر

به گزارش هشت دی، ۲۶ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

فرامرز حسینی ۵ مهر ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فرهاد جاوید ۱۳ اسفند ماه ۱۳۳۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که از کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهروزآقاجان زاده میاندوآبی ۲ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در پلیس راه میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید آیین زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بیوک پرویزی ۲۱ مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نقی پورهاشیم ۱ دی م اه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که از کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بابا پیام ۲۹ اسفند ماه ۱۳۱۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که از پاسدار کمیته بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الدین پیرائی ۲۳ تیر ماه ۱۳۳۹ در  استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وطیفه بود در هرسین میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

آصف ترابی ۲۳ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی دشتبان ۳ مرداد ماه ۱۳۴۸ در استان مازندران متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در مهاباد به شهادت رسید.

عبدالحسین دعوی ۴ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

امیدعلی دلداده ۶ تیر ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در میاندوآب به شهادت رسید.

علی رمضانی ۱ خرداد ماه ۱۳۱۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در میاندوآب به شهادت رسید.

اروج قهرمانیان ۲ مهر ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در میاندوآب به شهادت رسید.

مجتبی ملارحیمی ۳ شهریور ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که نیروی بسیجی بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصیب مجردتک آغاج ۶ شهریور ۱۳۳۷   در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در میاندوآب به شهادت رسید.

محمد مقنی خسروشاهی ۲۵ اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در میاندوآب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کبیر نظری خزینه جدید ۱ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهمن کهریزی ۱ دی ماه ۱۳۲۶ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در کامیاران به شهادت رسید.

سید یحیی حسینی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین محمدی ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان همدان متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در خیابان مهدیه همدان ترور شد و به شهادت رسید.

نقی حسین پور ۸ مهر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیفعلی قلی زاده ۱ آذر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه در سرو ارومیه به شهادت رسید.

کاظم موثق بهستانی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در منطقه سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدنقی مرآتی ۱ آذر ماه ۱۳۲۵ در استان کرمانشاه بود و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در قروه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کیامرث دبیری در استان فارس متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. 

غلامحسین رضایی قره چماق ۴ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد مردانی ۳ تیر ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر یزدانی آدرمن ابادی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه کهریزک ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر بهاری ۲ دی ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر ایوبی ۱۳ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی میرزایی ۱۵ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در پیرانشهر در یک  حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نقدعلی پاشاپور ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۲۹ در استان آذربایجان  غربی متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۶۴ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن خان جهانی ۵ خرداد ماه ۱۳۵۳ در استان قزوین متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۷۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمزه خلجی ۳۰ فروردین ماه ۱۳۵۴ در استان قزوین متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۷۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی چناری پاریزی ۱۵ اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان کرمان متولد شد و ۲۶ آذر ماه ۱۳۷۴ در سیرجان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه