روز شمار تاریخ ترور در ایران / 25 آذر؛

به خاک و خون کشیدن شدن ۳۹ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط ایادی آمریکا

۲۵ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

به خاک و خون کشیدن شدن ۳۹ نفر در شهرهای مختلف کشور توسط ایادی آمریکا

به گزارش هشت دی، ۲۵ آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

حبیب فردی ۲۳ اسفند ماه ۱۳۳۷ در استان فارس متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی پیرنجم الدین ۲ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بختیار قادرخان زاده ۵ خرداد ماه ۱۳۱۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۵۹ در بانه ترور شد و به شهادت رسید.

جعفر مقیمی ۹ دی ماه ۱۳۳۸ در استان خراسان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در گردنه خان سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد قبادی ۱ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیوان دره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی واعظی جزنی ۲ دی ماه ۱۳۳۳ در استان تهران متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در کمیته منطقه ۴ تهران ترور شد و به شهادت رسید.

عبدالله فلاحی ۴ آبان ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید عبدالکریم مخبر ۶ شهریور ماه ۱۳۰۵ در استان تهران متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که طلبه بود در خیابان عارف شمالی ترور شد و به شهادت رسید.

علیمرزا حسنی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۰۶ در استان تهران متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای کادر ارتش بود در خیابان کریمخان تهران ترور شد و به شهادت رسید.

جمشید فرهادی ۹ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در منطقه کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان علی آهنگران آتشانی ۱۵ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله احمدی ۱ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق احمدی در سال ۱۳۲۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ آذر ۱۳۶۱ در شاهین دژ ترور شد و به شهادت رسید.

محمد اسلامی ۶ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فریدون پورمراد کلیبر ۱ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

الهویس قهرمانی ۸ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بوددر کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس محمدی ۳ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نبی الله محمدی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرحیم حامدی ۴ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی بسیجی بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیجان حسن زاده ۲۸ شهریور ماه ۱۳۴۸ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم علی رستمی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در آغکند سنندج در اثر شکنحه منافقین به شهادت رسید.

کاکعلی رضایی ۱۲ مرداد ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در دیواندره در یک  حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا روزبهانی ۱ اسفند ماه ۱۳۱۸ در استان لرستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کادر نیروی انتظامی بود در  خرم آباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین سوخته دل ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان مرکزی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غریب صادقی ۲۳ مهر ماه ۱۳۲۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در  حالی که پاسدار انقلاب بود در قروه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر طالبی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الله عبدالملکی ۲ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدتقی عبدالملکی ۶ دی ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا علوی نژاد ۲ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید یزدان پناه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان اصفهان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهروز اسماعیلی ۸ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

دوستعلی بیگدلی ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در استان زنجان متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارگر بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد پناهنده ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که از نیروهای پیشمرگه کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید رشیدی ۵ آذر ماه ۱۲۹۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

منصور عثمانی ۲ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در سردشت در یک ح حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید  علیزاده ۵ مرداد ماه ۱۳۴۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که از نیروهای پیشمرگه کرد بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز قهرمانی ۸ تیر ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه در بانه به شهادت رسید.

امیر خدامرادی ۲ مهر ماه ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۶ در حالی که سرباز وظیفه بود در منطقه حاج عمران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغری سرای در سال ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۵ آذر ماه ۱۳۶۹ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در فرودگاه مهر آباد تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه