امام جمعه‌ی کوچصفهان:

برخی مسئولان از گفتن مرگ بر آمریکا ترس دارند / برجام موجب تفرقه در نیروهای انقلاب نشود

امام جمعه‌ کوچصفهان با اشاره به ماجرای جهاد دانشگاهی گیلان گفت: برخی می ترسند «مرگ بر آمریکا» بگویند یا نماد شیطان را آتش بزنند.

برخی مسئولان از گفتن مرگ بر آمریکا ترس دارند / برجام موجب تفرقه در نیروهای انقلاب نشود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین عباس طلوع ثبوتی در خطبه های این هفته نماز جمعه کوچصفهان با اشاره به آیه ۲۷۹ سوریه بقره اظهار داشت: رباخوار مشمول لعنت خداوند است. زیرا از دیدگاه قرآن کریم، رباخوار قطعاً ظالم و ستمگر است و خداوند فرموده که لعنت خداوند بر ظالمان است. خدای سبحان نابود کننده ی رباست و بر این اساس، ربا به هر شکلی که باشد محکوم به فنا و نابودی است و هر معامله ای که مصداق ربا باشد حرام و نامشروع است و باید بساط ربا از جامعه ریشه کن شود.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب برای همایش نماز افزود: گرچه وظیفه دولتمردان اسلامی این است که رفاه را برای مردم به صورت مسکن، خوراک و پوشاک مناسب فراهم کنند اما مهمتر از رفاه، مغز و فکر انسان است. در ظاهر هم، مغز در بالاترین نقطه بدن و در سر قرار دارد و لذا جامعه و افراد جامعه باید علاوه بر رفاه مادی، سلامت معنوی هم داشته باشند و هنگامی که صدای اذان به گوششان رسید باید خود را برای عبودیت که همان نماز است آماده کنند.

امام جمعه کوچصفهان ادامه داد: مقام عبودیت و بندگی حتی بالاتر از رسالت و نبوت است به جهت اینکه پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، ابتدا متصف به عبودیت و بندگی هستند و بعد متصف به رسالت شده اند اَشهدُ اَنَّ محمَّداً عبدُه و رسولُه، اللّهم صلِّ علی محمَّد وَ آلِ محمَّد.

طلوع ثبوتی، سازمان ملل و شورای امنیت را از منفورترین نهادهای بین المللی دانست و اظهار کرد: تروریست ها از جمله داعش، در موصل انسانها را زنده زنده پوست می کنند! ولی سردمداران سازمان ملل و شورای امنیت به فکر نجات این تروریست های وحشی و دست پرورده وهابیون و صهیونیست ها و آمریکایی ها هستند!

وی تأکید کرد: امروز که تروریست ها در سوریه توسط نیروهای مقاومت در حال نابودی هستند، آمریکایی ها به فکر مسلّح کردن تروریست ها به سلاح های ضدّ هوایی افتاده اند  و کشورهای غربی و ارتجاع منطقه به فکر نجات تروریست ها افتاده اند.

امام جمعه کوچصفهان با اشاره ضمنی به ماجرای جهاد دانشگاهی گیلان افزود: بعضی ها می ترسند «مرگ بر آمریکا» بگویند یا نماد شیطان بزرگ را آتش بزنند. شما نمازگزاران چه می گویید؟ (نمازگزاران کوچصفهانی یکصدا فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند).

طلوع ثبوتی با اشاره به تمدید ۱۰ ساله تحریم ها در مورد برجام گفت: مبادا برجام توسط کسانی که قصد دارند چوب لای چرخ حرکت نظام بگذارند سبب تفرقه شود. دیروز مردم پیرو امامشان نبودند و لذا امام عسکری علیه السلام در سن ۲۸ سالگی توسط عمّال کثیف بنی العباس به شهادت رسیدند و امروز هم ما از دیدار حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف محروم هستیم.

وی در پایان گفت: در این زمان غیبت، رمز پیروزی و موفقیت ما در وحدت و پیروی همه قوا از مقام معظم رهبری امام خامنه ای می باشد و لذا بر خلاف نظر دشمن، باید دولت و مجلس و قوه قضائیه و تمام مردم گوش به فرمان رهبری باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه