روز شمار تاریخ ترور در ایران / 19 آذر؛

ترور ۲۶ ایرانی بی گناه در ۱۹ آذر ماه / شهادت ۲ دانش آموز و ۲ نفر معلم

نوزدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۶ ایرانی بی گناه در ۱۹ آذر ماه / شهادت ۲ دانش آموز و ۲ نفر معلم

به گزارش هشت دی، نوزدهم آذر ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۷۴ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

اسم علی نوری ۲۸ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که دانش آموز بود در ارومیه و در مقابل منزلش ترور شد و به شهادت رسید.

ابراهیم بیگلری خورده چشمه در سال ۱۳۳۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که معلم بود در شهر صحنه ترور شد و به شهادت رسید.

یوسف پزشکیان در سال ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۵۸ در ارومیه و در مقابل منزلش ترور شد و به شهادت رسید.

غلامرضا رهنما ۱۴ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در یک حلمه مسلحانه به شهادت رسید.

حسن طلوعی ۱۹ فروردین ماه ۱۳۴۰ در در کلویر بندر انزلی در استان گیلان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه در بوکان استان کردستان به شهادت رسید.

جعفر غلامی ۱۳ فروردین ماه ۱۳۳۷ در روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا در استان گیلان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در یک حمله مسلحانه در بوکان به شهادت رسید.

سعید مدنیان ۳ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۰ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محرم سلطانی در سال ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عسگر اکبری ۱۰ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه در ارومیه به شهادت رسید.

حسن امینی ۳ اردیبهشت ماه ۱۳۱۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که معلم بود در یک حمله مسلحانه در اشنویه به شهادت رسید.

مرتضی امینی ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که جوشکار بود در یک حمله مسلحانه در سنندج به شهادت رسید.

احمد جهانگیری متولد ۶ خرداد ماه ۱۳۴۳ استان اصفهان بود و ۱۹ شهریور ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در اهواز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صفی اله خدایی ۱ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان همدان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه در پیرانشهر به شهادت رسید.

عبادالله  سلیمی گرگری در سال ۱۳۱۹ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در اشنویه ترور شد و به شهادت رسید.

عباس عباسی فرید ۲ مهر ماه ۱۳۰۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در خیابان انقلاب بوکان استان کردستان ترور شد و به شهادت رسید.

ابوالفتح کریمی ۷ شهریور ماه ۱۳۱۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهین دژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی محمدی ۲ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم ورزمزیاری ۵ شهریور ماه ۱۳۱۱ در استان کردستان متولد شدو ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید رضا جواد ۲ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید سعید حسینی ۱۰ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان کرمان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی محمدی شیخ شبانی ۲۳ فروردی ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم مرادی ۷ دی ماه ۱۳۱۰ در استان تهران متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که دست فروش بود در خیابان فاطمی تهران ترور شد و به شهادت رسید.

حسین ملایی ۲ آبان ماه ۱۳۰۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در الباتان سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نقدعلی نوروزی ۲۲ دی ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد حسن مجاور ۱۹ آذر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۷۱ در حالی که شغل آزاد داشت در پیرانشهر ترور شد و به شهادت رسید.

صابر فرجی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۵۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ آذر ماه ۱۳۷۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه گل تپه مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه