دبیر جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

بسیجیان هر وقت انحرافی در جامعه دیدند باید به میدان بیایند / بسیجی بی خیال الدوله نیست

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان گفت: بسیجی بی خیال الدوله نیست، بسیجی هر زمان انحرافی در جامعه ببیند به میان میدان می آید.

بسیجیان هر وقت انحرافی در جامعه دیدند باید به میدان بیایند / بسیجی بی خیال الدوله نیست

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در مراسم گرامیداشت هفته ی بسیج که امشب در مسجد امام حسن عسگری (ع) پل طالشان رشت برگزار شد، اظهار داشت: بسیج مظهر مجاهدت های خالصانه و رادمردی هاست. بسیجی کسی نیست که در این پایگاه مقاومت و آن پایگاه دوبله دنبال کارت بسیج باشد؛ بسیجی فردی است که تمام توانایی های خود را برای رسیدن به یک هدف جمع می کند و آن هدف استمرار و استحکام دین خداست که تمام وجودش را برای رسیدن به این هدف وقف می کند.

وی با اشاره به روایت زندگی ابراهیم خلیل اللّه (ع) افزود: بسیجی سن و سال نمی شناسد؛ نوح ۹۰ ساله، عباس ابن علی و حتی ابراهیم(ع) ۱۶ ساله می تواند بسیجی باشد، حضرت ۱۶ ساله بود که بت شکنی کرد اما آنقدر بصیر بود که تکلیف را متوجه ی بت بزرگ کرد اما نه برای فرار از معرکه بلکه او می خواست مردم را بیدار کند که پرستش سنگی که توانایی دفاع از خود ندارد بی معناست.

مهدوی ادامه داد: بسیجی بی خیال الدوله نیست، بی تفاوت نیست، عموی ابراهیم(آذر) بت تراش بود اما حضرت همیشه او را نصیحت می کرد، بسیجی هر زمان انحرافی در جامعه ببیند به میان میدان می آید.

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب اسلامی در گیلان ضمن تاکید بر اینکه بسیجی خود را نمی بیند بلکه خدا را می بیند یاد آور شد: وقتی امام می فرماید بسیج لشگر مخلص خداست یعنی همین؛ امام دعا نمی کرد که با عارفان و علما محشور شود بلکه می فرماید خدایا مرا با بسیجیانم محشور گردان.

مهدوی تصریح کرد: فرقی نمی کند کجا باشید، چه مانند شیخ نمر و ادواردو آنیلی در آن سوی مرزها یا همچون سید اسماعیل سیرت نیا و حامد کوچک زاده در این سوی مرزها، هر جا که تمام خودت را وقف دین خدا کنید بسیجی هستید.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه بسیجی باید پیرو امام و ولی خود باشد گفت: گمان نکنید اگر امروز پشت ولایت را خالی کنید و از ولی فقیه خود پیروی نکنید در آینده قدر امام زمانتان را خواهید دانست. بسیجی باید پیرو منسوب امام زمانش باشد و جانش را برای نائب بر حق امام زمانش بدهد.

مهدوی ضمن گریزی به واقعه ی کربلا و روایت زندگی «بریر ابن خزیر» بیان کرد: بریر سیدالقری کوفه بود، در صدر اسلام قاری می بایست مفسر هم می بود، بریر آقای مفسران اهل کوفه بود و یار و یاور امام علی(ع) و پسرانش بود، زمانی که امام حسین(ع)، علی اکبر نوجوان را فرمانده او کرد بریر از امامش اطاعت کرد، بسیجی یعنی این؛ یعنی آنقدر پیرو امامت باشید که حتی در ۷۰ سالگی هم بتوانید فرماندهی یک نوجوان را بر خود بپذیرید.

دبیر جبهه ی فرهنگی انقلاب در گیلان در رابطه با چگونگی مسلمان شدن «ادواردو آنیلی ایتالیایی» گفت: این جوان در زمان انقلاب تک پسر یکی از ثروتمندترین افراد بود، پدرش صاحب کارخانه ی فیات و باشگاه یوونتوس بود. آن زمان ثروتش که سه برابر درآمد نفت ایران بود، تماما به تک پسرش می رسید اما ادواردو که جویای حق بود تصادفا در دانشگاه کتابی خواند و مجذوب ادبیات آن شد، آن کتاب قرآن بود! وی رفته رفته مسلمان شد و بعد تشیع را شناخت و به دیدار امام خمینی(ره) آمد، امام پیشانی او را بوسید و برای او دعای خیر کرد،  پدرش که صهیونیست بود وی را از ارث محروم کرد اما او از دینش باز نگشت، به او تهمت دیوانگی زدند و راهی تیمارستانش کردند اما باز هم مجاب نشد که از اسلام برگردد، در نهایت هم جسدش را به طرز مشکوکی در زیر پلی پیدا کردند، بسیجی یعنی ادواردو آنیلی که بخاطر دینش تمام وجود و آبرویش را خرج خدا می کند.

مهدوی ادامه داد: بسیجی عباس ابن علی است که برای دین خدا و ولی خدا مردانه قیام می کند، برخی می گویند اگر عباس اینقدر پاک و مخلص بود چرا دیرتر به شهادت رسید، پاسخش بسیار ساده است، عباس علیرغم نیروی بدنی که داشت آنقدر ولایت پذیر بود که بدون اجازه ی مولایش شمشیر نمی کشید، حضرت هم چون عباسش را امیدی برای دیگران می دانست تا مجبور نمی شد  به او دستور جنگ نمی داد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه