امام جمعه لوشان در گفتگو با 8دی:

حضور سفیر چینی در میان راهپیمایان آزادگی ملت‌ها را نشان می‌دهد

امام جمعه لوشان حماسه اربعین حسینی را در امتداد بیداری اسلامی یاد کرد و گفت: وقتی سفیر چین در این راهپیمایی حضور پیدا و از زائران پذیرایی می کند نشان از آزادگی ملت جهان می دهد.

حضور سفیر چینی در میان راهپیمایان آزادگی ملت‌ها را نشان می‌دهد

حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر بابایی در گفتگو با خبرنگار ۸دی حماسه پیاده روی اربعین را در تاریخ بی بدیل دانست و اظهار داشت: گرچه سنت پیاده روی اربعین را جابربن عبدالله انصاری گذاشت اما در واقع روح احیاگری اباعبدالله به معنای کاملش در حال وقوع است.

وی نگاه مسلمانان به اجتماع حماسی اربعین را نگاه جهانی اشاره کرد و افزود: در هیچ عقیده ای و در هیچ جای دنیا چنین اجتماعی با نیات پاک صورت نگرفته و نخواهد گرفت.

امام جمعه لوشان حضور امت را آمادگی برای ظهور منجی عالم بشریت اعلام کرد و گفت: امیدواریم به حرمت قدم های زائران در این پیاده روی میلیونی صاحب اصلیش حضور یابد و همه را از فیض حکومت جهانیش مستفیض گرداند.

حجت الاسلام بابایی حضور فوج فوج عاشقان در مسیر امام حسین را روح آزادگی طلبی عنوان و اظهار کرد: وقتی سفیر چین در این راهپیمایی حضور پیدا و از زائران پذیرایی می کند نشان از آزادگی ملت جهان می دهد.

وی با بیان اینکه سفیر چین با آن عقیده غیر خدایی در این راهپیمایی میلیونی خدمت به خلق الله می کند، اذعان داشت: ادعای سفیر چینی این است که آنقدر این مرد (حسین ابن علی علیه السلام) آزادگی و جوانمردی از خود نشان داده که وی را مجذوب خود کرده است.

امام جمعه لوشان با اعلام اینکه خدام حسینی با نام و عشق ابا عبدالله به زائران عاشقانه و صادقانه خدمت می کنند، گفت: قطعا حماسه پیاده روی اربعین در امتداد بیداری اسلامی است.

حجت الاسلام بابایی با هشدار به مسلمانان مبنی بر اینکه دشمنان هوشمندانه به این حضور حماسیشان نظاره گر هستند، خاطرنشان کرد: برای دشمنان سوال برانگیز است که چگونه هر ساله با تمام مخاطراتی که به همراه است فوج فوج عاشقان حسینی در این حماسه عظیم حضور پیدا می کنند.

وی به اظهارات دشمنان در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: بهار عربستان و کشورهای متحدش به زمستان تبدیل می شود و غروبی آنها را فرا خواهد گرفت و در آینده نزدیک بهار ایران را با طراوت می کند.

امام جمعه لوشان سراسر مسیر پیاده روی را زیبایی و نشاط دینی عنوان نمود و افزود: انسان با نظاره بر حضور مردم جمال الهی شدن را در ملت ها می بیند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه