به دلیل عدم حمایت دولت :

۳۵ هکتار از توتستان‌ های شرکت ابریشم در شهرستان صومعه‌ سرا تخریب شد

شرکت ابریشم ایران ۳۵ هکتار توتستان در قطعه ۷۱۰ این شرکت واقع در مزرعه پرنیان صومعه‌سرا را تخریب کرد.

۳۵ هکتار از توتستان‌ های شرکت ابریشم در شهرستان صومعه‌ سرا تخریب شد

به گزارش ۸دی، شرکت ابریشم ایران ۳۵ هکتار توتستان در قطعه ۷۱۰ این شرکت واقع در مزرعه پرنیان صومعه‌سرا را تخریب و با کرت‌بندی این اراضی، آن را به شالیزار تبدیل کرد.
شرکت ابریشم ایران که فلسفه وجودی تشکیل آن، توسعه و گسترش نوغانداری و روزآمد کردن این صنعت در کشور است، با تخریب توتستان خود، امیدی به رونق پرورش کرم ابریشم ندارد.
مدیرعامل شرکت پرورش کرم ابریشم ایران گفت: هر سال کار کاشت، داشت،  برداشت و حفظ و نگهداری توتستانها هزینه‌های سنگینی را به شرکت پرورش کرم ابریشم ایران تحمیل می‌کند که با توجه به عدم توانایی مالی این شرکت، طی سالیان گذشته حجم زیادی از این توتستان‌ها به حال خود رها و به جنگل تبدیل شده‌اند از این رو شرکت ابریشم ایران برای ادامه حیات خود و همچنین برون‌رفت از این وضعیت ۳۵ هکتار از توتستان‌های قطعه ۷۱۰ خود واقع در مزرعه پرنیان صومعه‌سرا را با ریشه‌کنی درختان توت و تبدیل آن به شالیزار به مدت یکسال به بخش خصوصی اجاره داده است.
مهدی پورحسین با بیان اینکه شرکت پرورش کرم ابریشم ایران یک شرکت صد درصد دولتی است اما هیچ بودجه‌ای از دولت دریافت نمی‌کند گفت: در حال حاضر این شرکت توان مالی برای پرداخت حقوق پرسنل خود را که ماه‌هاست به تعویق افتاده،‌ ندارد.
وی خاطرنشان ساخت: دولت بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام شده تولید تخم نوغان و قیمت مصوب فروش آن از سال ۸۴ تا سال ۹۳ مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است که در صورت وصول این طلب بسیاری از مشکلات شرکت پرورش کرم ابریشم ایران حل خواهد شد.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه