رییس اتاق اصناف لاهیجان: فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث رکود صنوف کوچک می شود

این روزها برای ساماندهی نظام توزیع در هر کوچه و خیابانی شاهد تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌یی هستیم و حالا با گذشت زمان و شناسنامه‌دار شدن فروشگاه‌های زنجیره‌یی معضلی برای واحدهای صنفی خرد و متوسط ایجاد شده است.

به گزارش ۸دی، به نقل از «لاهیجان»، رییس اتاق اصناف شهرستان لاهیجان درباره تعدد زیاد فروشگاه‌های زنجیره‌یی در شهرهای کوچک گفت: تعدد زیاد فروشگاه‌های زنجیره‌یی با عناوین مختلف در شهرهای کوچک مانند لاهیجان باعث رکود کار صنوف به ویژه واحدهای خرده‌فروشی شده است.

یوسف اکبری‌پور‌رودبنه در گفت‌وگو با «اتاق اصناف ایران» افزود: قرار بود اتاق اصناف اقدام به ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌یی واحد برای اصناف داشته باشد که تاکنون عملی نشده اما در عوض هر روز شاهد ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌یی تحت عناوین مختلف هستیم که تنها باعث ضرر و زیان واحدهای صنفی کوچک می‌شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد واحدهای صنفی شهرستان لاهیجان بیش از حد نیاز است، افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌یی تنها باعث رکود بیشتر بازار کسب می‌شود و در حال حاضر برخی مشاغل صنفی به دلیل نداشتن درآمد در حال تعطیلی هستند. اکبری‌پور‌رودبنه اظهار کرد: اجرای هر طرحی نیاز به برنامه‌ریزی دارد و باید قبل از اقدام به هرکاری تدابیر آن اندیشه شود؛ اگر قرار باشد واحدهای صنفی در شهرهای کوچک نیز تجمیع شوند و فروشگاه‌های زنجیره‌یی را تشکیل دهند به جرات می‌توان گفت که حداقل بیش از نیمی از کسبه در صنف سوپرمارکت‌ها بیکار می‌شوند.

وی افزود: هر اتحادیه حداقل حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ عضو دارد که با تجمیع این واحدها برای تشکیل فروشگاه‌های زنجیره‌یی حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد صنفی تعطیل می‌شوند؛ لذا لازم است قبل از هر اقدامی در خصوص صدور مجوز برای تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌یی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

اکبری‌پور‌رودبنه اظهار کرد: اصناف از هیچ گونه حمایتی برخوردار نیستند و با توجه به هزینه‌های سنگینی مانند مالیات، عوارض و حق کسب که اصناف پرداخت می‌کنند، در ازای آن هیچ گونه خدماتی را دریافت نمی‌کنند؛ اصناف حتی بیمه نیستند تا اگر زمانی توان کار کردن نداشته باشند، بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

رییس اتاق اصناف لاهیجان تصریح کرد: اصناف مخالف ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌یی یا مخالف توسعه و پیشرفت صنوف نیستند اما این کار باید با تدبیر صورت بگیرد و قبل از هر اقدامی نتایج مثبت و منفی طرح بررسی شود تا واحدهای صنفی در شهرستان‌ها بیش از این با مشکلات همراه نباشند.

%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b2%d9%86%d8%ac%db%8c%d8%b1%d9%87-%d8%a7%db%8c

پایان پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه