در روزگار اختلاس و فیش های نجومی؛

ترمیم منزل یک خانواده محروم توسط گروه مردمی «نذر شادی» بدون جمع‎آوری یک ریال پول نقد

گروه مردمی نذر شادی با ترمیم منزل و ساخت یک دستگاه حمام پیش از فرا رسیدن فصل سرما لبخندی بر لبان پر مهر یک خانواده محروم نشاند.

ترمیم منزل یک خانواده محروم توسط گروه مردمی «نذر شادی» بدون جمع‎آوری یک ریال پول نقد

به گزارش ۸دی، در روزگاری که هفته‌ای یکی دو بار گوشمان را با واژه‌ی اختلاس و پولشویی‌های میلیاردی می‌نوازند، هنوز عده‌ای محتاج چند ده هزار تومان‌اند! در عصری که تعطیلات ماه محرم مسئولانِ استانی و شهرستانی در آنسوی آب ها سپری می شود،  عده ای هنوز جاده ی زیرِ خطِ فقر را پیاده گَز می کنند!

اما خوشبختانه هستند مهربانانی که درون قفسه‌ی سینه‌شان هنوز قلبی برای تپیدن هست، که از ناگواری‌های زندگانی هم نوعانشان غم می‌خورند و با لبخندهایشان شاد می‌شوند.

گروه مردمی «نذر شادی» که پیش از این با اقدامات آن آشنا شدیم، چندی پیش در محرم الحرام اقدام به حل مشکلات خانواده‌های نیازمند کرد. پس از بازدیدهای مکرر میدانی عده‌ای از جوانان نیکوکار این کمپین، خانواده‌ای آبرومند را شناسایی کردند که به دلیل ناتوانی مالی و بیماری از مشکلات عمده‌ای رنج می‌بردند، اما دختران محجوب این خانواده در کمال متانت و صبوری با شرایط زندگی کنار آمده و امید به رحمت خدا بسته بودند.

چند روز پس از بازدید میدانی، کارگروه سلامت نذر شادی برای مداوا و ویزیت رایگان به منزل این عزیزان رفت و لبخندی بر لبان پرمهرشان نشاند.

اما مشکل بزرگتر شرایط نامناسب استحمام این خانواده‌ی آبرومند بود (نداشتن سقف حمام) که با نزدیک تر شدن فصل سرما  موجب شد جوانان مستعد این کمپین مردمی شروع به ساخت حمامی درخور شأن این خانواده عزیز کنند.

پس از طرح این مسئله در بین دیگر اعضای گروه، هر فردی به اندازه‎ی توان و امکانات خود و بدون جمع‎آوری حتی یک ریال پول نقد! قسمتی از مصالح و تجهیرات را خریداری کرد و گوشه‌ای از اجرای این پروژه را عهده دار شد.

امروز پس از گذشت یک ماه و پیش از سردتر شدن هوا تمام مراحل ساخت این پروژه به اتمام رسیده است.

شایان ذکر است که نهادهای دولتی و سازمان‌ها در فعالیت های این کمپین مردمی شرکت نداشته و نخواهند داشت، و ریالی پول بابت اقدامات این گروه مردمی از افراد جمع آوری نمی‌شود، زیرا هدف حمایت از تکدی‌گری نیست بلکه آموزش ماهی‌گیری به افراد است.

در این کمپین هر فرد می‌تواند با استفاده از توانایی‌ها و استعدادهایش برای انجام فعالیت‌های خداپسندانه و بدون بهره بردن و منفعت طلبی شخصی حضور پیدا کند، گزارش‌های منتشر شده از فعالیت‌های این گروه مردمی نیز فقط و فقط به منزله ی فرهنگ‌سازی است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه