استاندار گیلان در بازدید از چند طرح صنعتی:

با بهره برداری از طرح های جدید در گیلان، کشور از واردات “ام دی اف” بی نیاز می‌شود

استاندار گیلان در حاشیه‌ی بازدید از چند طرح صنعتی در رشت گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های توسعه و ایجاد صنایع جدید در گیلان، کشور از واردات “ام دی اف” بی‌نیاز می‌شود.

با بهره برداری از طرح های جدید در گیلان، کشور از واردات “ام دی اف” بی نیاز می‌شود

به گزارش ۸دی، محمد علی نجفی در حاشیه‌ی این بازدید با اشاره به اجرای چند پروژه‌ی بزرگ در شهر صنعتی رشت و شهرک سفیدرود اظهار داشت: خوشبختانه  واحدهای تولیدی در دست احداث از پیشرفت کار خوبی برخوردار می‌باشند.

وی اجرای طرح های توسعه و ساخت واحدهای بزرگ تولید MDF و فیبر را از جمله پروژه‌ها مهم در گیلان عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این واحدها تقریباً کشور از واردات این محصول نجات خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کارخانجات آرین مریم و آرین تخته، ظرفیت تولید ۶۰ درصد نیاز «ام دی اف»  کشور را دارد گفت: افتتاح این  طرح‌ها امسال با حضور مقامات عالی کشوری صورت خواهد پذیرفت.

وی حضور مسئولان استان در واحدهای تولیدی را بیانگر حمایت دولت از این واحدها دانست و اظهار کرد: در این بازدید‌ها مشکلات این واحدها در بخش‌های مختلف زیرساختی و خدمات‌رسانی، نقیدنگی و تسهیلات بانکی بررسی و اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d9%87%d8%b1%da%a9-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c

استاندار گیلان گفت: خوشبختانه در بازدیدهای امروز  صاحبان واحدهای تولیدی رضایتمندی نسبی را از همکاری دستگاه‌های اجرایی  داشتند.

وی تلاش استان را در جهت رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال و شکوفایی بیشتر اقتصاد استان  دانست و افزود: بر طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گیلان استان برتر در بخش بهبود فضای کسب و کار در کشور است.

نجفی با اشاره به برگزاری منظم ستاد رفع موانع تولید در گیلان اظهار داشت: گیلان از لحاظ تعداد طرح‌های بهره‌مند از تسهیلات این کارگروه مقام دوم و با اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدها از لحاظ میزان رقم ریالی جایگاه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

استاندار گیلان گفت : دولت جدیتش را در خصوص رفع موانع تولید با اقدام و عمل نشان داده است.

بزرگترین مجتمع تولید «ام دی اف» و «اچ دی اف» کشور شامل سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی سپیدرود رشت با مجموع سرمایه گذاری ۵۳۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار از سال ۹۲ در حال ساخت است.

با بهره برداری کامل از این مجتمع تولیدی برای ۹۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

فاز نخست این طرح شامل  کارخانه‌های آرین تخته یک با ظرفیت تولید ۲۵۰۰۰۰ متر مکعب «ام دی اف» و «اچ دی اف» در سال و سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان و برآورد اشتغال مستقیم ۳۵۰ نفر و آرین مریم با ظرفیت تولید ۲۰۰۰۰۰ متر مکعب«ام دی اف» و «اچ دی اف» در سال و سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد تومان با  اشتغال مستقیم  ۲۵۰ نفر امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d9%87%d8%b1%da%a9-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c

طرح های توسعه کارخانه های تولید مفتول مسی با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۵۰ نفر و عملیات بهسازی و تعریض محور شهرک صنعتی رشت و احداث پل رودخانه ای و زیر گذر از برنامه های دیگر استاندار گیلان در این بازدید بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه