قاری ممتاز کشوری در گفتگو با 8دی:

مسئولان باید ارادت به قرآن را در عمل نشان دهند/جوانان خود به خود جذب نمی شوند

نماینده‌ گیلانی مرحله‌ نهایی مسابقات قرآن کریم زیباکنار گفت: مسئولان به جای ابراز ارادت لفطی به قرآن، در عمل این ارادت را نشان دهند.

مسئولان باید ارادت به قرآن را در عمل نشان دهند/جوانان خود به خود جذب نمی شوند

حسین رفیعی قاری ممتاز کشوری سی و نهمین دوره‌ی مسابقات قرآن کریم در رشته‌ی قرآئت در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه سطح مسابقات عالی و نحوه‌ی میزبانی عالی بود اظهار داشت: از سطح قراء، حفاظ، مرتلین و اساتید گرفته تا برگزاری آن از قبیل جلوه های ویژه، طبیعت ذاتی زیبا کنار و پذیرایی بسیار عالی بود.

وی درباره‌ی داوری مسابقات نیز افزود: در همه‌ی مسابقات رضایت همگان برآورده نمی‌شود، همه‌ی داوران سعی بر عدالت و انصاف در رای دهی دارند، هر چند ممکن است اشتباهی هم رخ دهد که این نیز طبیعی است. امسال همه‌ی  داوران بسیار بزرگ بودند که با سرپرستی  قاری بین اللملی حاج محمود لطفی‌نیا از افتخارات گیلان داوری کردند.

رفیعی با بیان اینکه سطح مسابقات در مقایسه با سالهای گذشته بسیار بالاتر بود گفت: سطح مسابقات سال به سال بالاتر می رود. همانطور که علم و هنر در حال پیشرفت است تلاوت قرآن نیز خود یک هنر است و قائدتا باید پیشرفت کند.

این قاری گیلانی، ضمن توصیه‌ی مسئولان فرهنگی به افزایش فعالیت‌های قرآنی در شهرها افزود: مسئولین به جای ابراز لفظی ارادت به قرآن کریم آن را در عمل ثابت کرده و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، راههای چگونگی آموزش قرآن کریم به جوانان را پیدا کرده و جوانان را به سمت قرآن جذب کنند و بدانند جذب به قرآن کریم به خودی خود صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه