شهید رحمتعلی رمضانی غیور مردی از روستای کوجل سیاهکل+تصاویر

شهید رحمتعلی رمضانی در در اواخر فصل تابستان سال ۱۳۴۷ در حالی که درو برنج در شالیزارها به پایان رسیده بود، در روستای کوجل از توابع شهرستان سیاهکل به دنیا آمد.

شهید رحمتعلی رمضانی غیور مردی از روستای کوجل سیاهکل+تصاویر

به گزارش ۸دی به نقل از در سیاهکل:

شهید: رحمتعلی رمضانی

محل تولد: روستای کوجل

تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۰۶/۲۹

نوع عضویت: نیروی زمینی ارتش
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۰۴/۲۱

محل شهادت: فکه

مزار شهید: گلزار شهدای سیاهکل

شهید رحمتعلی رمضانی در در اواخر فصل تابستان سال ۱۳۴۷ در حالی که درو برنج در شالیزارها به پایان رسیده بود، در روستای کوجل از توابع شهرستان سیاهکل به دنیا آمد.

مادر این شهید بزرگوار در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل در رابطه با وی می گوید: از لحظه تولد، نورانیتی در چهره وی وجود داشت که باعث می شد رفتار ما با او نسبت به دیگر خواهرها و برادرش متفاوت باشد.

این دلاور مرد سیاهکلی تحصیل علم را در مدرسه خان فروشی که هم اکنون به نام مدرسه شهید جمهور شیدایی می باشد آغاز کرد و در کنار تحصیل در کار کشاورزی بسیار کمک حال خانواده بود.

به گفته برادر شهید، وی در سن کم توانسته بود تعدادی ماشین آلات کشاورزی برای خود خریداری کند.

با آغاز جنگ تحمیلی و شهادت اولین شهید روستای کوجل، رحمتعلی تصمیم خود را برای دفاع از خاک، ناموس و شرف کشورش می گیرد و ساکش را می بندد و عازم بیرجند می شود.

وی پس از مستقر شدن در لشکر ۷۷ خراسان، در نامه ای که از بیرجند برای خانواده اش میفرستد به خانواده اش اطمینان می دهد که اینجا زیاد به او سخت نمیگذرد.

شهید رمضانی می گفت: فقط آن خواب شیرینی که در منزل داشتیم اینجا دیگر خبری از آن نیست…..
وی پس از دوران آموزشی عازم اندیمشک می شود تا به دیگر همرزمانش بپیوندد.
این غیورمرد ایران زمین در نهایت در منطقه فکه به همراه همرزمانش هدف حمله شیمیایی قرار می گیرند و به بزرگترین آرزوی خودشان یعنی سربازی امام زمان (عج) می رسند.

درسیاهکل: درصوتیکه شما از خانواده شهیدان بزرگوار شهرستان سیاهکل هستید، لطفا تصاویر، خاطرات و دست نوشته های شهید بزرگوار را به آدرس Info@DarSiahkal.ir برای ما ارسال کنید تا در سایت درسیاهکل منتشر شود.


انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه