حجت الاسلام والمسلمین صفوی در نماز جمعه فومن:

می خواهند در مقابل هر حرف رهبر توجیهی داشته باشند

امام جمعه فومن گفت : انسان باید در این دنیا از خداوند آخرت را بخواهد. چرا که ما در قرآن داریم کسی که آخرت را از خداوند بخواهد، ما هم آخرت و هم دنیارا به او می دهیم ، کسی که فقط دنیا را بخواهد ما نیز فقط دنیا را به او میدهیم.

می خواهند در مقابل هر حرف رهبر توجیهی داشته باشند

به گزارش ۸دی، امام جمعه فومن امروز در خطبه اول نماز جمعه با اشاره همگان به تقوا گفت : انسان باید در این دنیا از خداوند آخرت را  بخواهد. چرا که  ما در قرآن داریم کسی که آخرت را از خداوند بخواهد، ما هم آخرت  و هم دنیارا به او می دهیم. کسی که فقط دنیا را بخواهد ما نیز فقط دنیا را به او میدهیم.

حجت الاسلام  والمسلمین سید محمد حسن صفوی گفت :حضرت موسی (ع) چهل سال فرعون را به خداپرستی دعوت کرد اما او طغیان کرد. فرعون در طلب دنیا بود نه آخرت و زمانی متوجه اشتباه خویش شد که فرصت جبران دیگر نداشت. بنابراین باید قدر فرصت های زندگی را بدانیم و خود را مطیع اوامر خداوند بدانیم و همیشه از خداوند بخواهیم روح عبودیت و بندگی را  در ما زنده نگه دارد.

وی گفت :خداوند یک حد و مرز برای انسان قرار داه است. انسان نباید از آن حد و مرز پا فراتر بنهد. مثلا خداوند بیع را حلال و ربا را حرام دانسته و ازدواج را حلال و زنا را حرام دانسته است. ما انسان ها باید این حد ومرز را رعایت کنیم و حرمت این حدود را  حفظ کنیم.

حجت الاسلام صفوی  در خطبه دوم  با اشاره به  برگزاری مراسم ولادت امام سجاد(ع) و همچنین مراسم دیروز که به مرحوم آیت الله بهجت فومنی اختصاص داشت گفت: علاقه مندان در این مراسم ها خلوص نیت و علاقه شان را به ساحت مقدس امامان و مرجعیت نشان دادند و با خود یک بار دیگر عهد کردند که همواره ادامه دهنده یاد و خاطر بزرگان باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: ائمه جمعه وظیفه تبیین موازین سیاسی رهبری در خطبه دوم نماز جمعه را بر عهده دارند. و حفظ امانت در کلام از وظایف مهم آنان محسوب می شود. آنها باید مردم را نسبت به مسایلی که در جامعه وجود دارد آگاه کنند.

به همین منظور در رابطه با مسایل خارجی لازم است بدانید که عراق در شرایط بسیار بدی قرار دارد. اگر به همین صورت پیش برود صد درصد تجزیه می شود و این به نفع آمریکا و اسرائیل است. بنابراین مردم باید این جا یاد بگیرند که همواره از ایران الگو پذیری داشته باشند. نوع منطقه، زبان و نژاد مهم نیست برای مثال شهید قلی پور اهل گیلان بودند و شهید باکری اهل شهر دیگر. مهم قداست این عزیان و الگو بودنشان برای ماست.

حجت الاسلام صفوی ادامه داد:در جریان آتش بس سوریه دیدیم که چه نیرنگ هایی به کار بردند که باعث شد تعداد زیادی از عزیزان به شهادت یرسند. آقای جنتی از کلام آقای بهجت گفت که دشمن شناسی را از امام (ره) و رهبر معظم انقلاب باید یاد بگیریم. دشمن به هیچ چیز بسنده نمی کند. امروز که دانشمندان ما با عنایت خداوند بزرگ در عرصه های مختلف از جمله نانو، هسته ای، سازندگی و بالندگی افتخارات بزرگی را بدست آورده اند، عزیزانی که موشک های بدون سرنشین را در آسمان به پرواز در می آورندو آنهایی که دریاها و قعر زمین را فتح کرده اند ، در واقع بیانگر این مطلب است که ما وابسته به هیچ کشوری نیستیم. اما یک عده شیاطین هستند که فقط می خواهند در مقابل هر حرف رهبر توجیهی داشته باشند لذا مردم باید تابع حرف رهبری باشند. رهبر انقلاب در دیدار اخیر با سران ضمن بیان کردن اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی در مرتبه اول، قبل از هر چیز بحث امنیت منطقه را مهم دانستند و گفتند که اگر امنیت در منطقه باشد راه را برای رسیدن به اهداف ما هموار میکند.همچنین با اشاره به پشت سر گذاشتن تولد حضرت ابوالفضل (ع) گفت که ما وام دار خانواده های جانباز و شهدا هستیم و از خداوند برای خانواده های این بزرگان صبر و سلامتی و بردباری را خواستار شد.

امام جمعه فومن در رابطه با رویداد فرهنگی هم جریان نمایشگاه کتاب تهران را بهترین رویداد فرهنگی دانست و از مسئولان اداره ارشاد اسلامی با تاکید فراوان درخواست کرد که اسامی افرادی که اهل قلم هستند شناسایی شوند و در نماز جمعه از این افراد تقدیر و تشکر شود.

وی در انتهای خطبه دوم ضمن تشکر از همه نمازگزاران گفت: برای همه عزیزان علو درجات را خواستارم و امیدواریم که خداوند ما را قدردان نعمت های خویش قرار دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه