آیت الله نوری همدانی در جمع طلاب گیلان:

شهرها نباید از علما و رجال دینی خالی شوند/ هدف استکبار زمین زدن اسلام است/ حفظ انقلاب وظیفه همه ماست

مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه هدف استکبار زمین زدن اسلام است،گفت: بیداری اسلامی در امتداد انقلاب اسلامی است و نگهداشتن چنین انقلابی وظیفه همه ماست.

شهرها نباید از علما و رجال دینی خالی شوند/ هدف استکبار زمین زدن اسلام است/ حفظ انقلاب وظیفه همه ماست

به گزارش ۸دی، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با طلاب و روحانیون گیلان با بیان اینکه اخلاص در کار بسیار مهم است، اظهار کرد: اگر اخلاص  باشد خداوند نیز یقینا کمک می کند.

وی افزود: طلاب باید در همان ابتدا با همت بلند درس بخوانند و هر انسانی فرزند زحمات خودش هست .

این مرجع عالیقدر تقلید پایه اصلی درس  خواندن در حوزه  را ادبیات عرب و فارسی دانست و افزود:  کسی که ادبیاتش قوی نباشد در سخنوری و قلم زدن موفق نخواهند بود.

نوری همدانی با بیان اینکه طلاب مقید به نماز شب باشند، افزود: ما باید جامعه را با معنویت اداره کنیم.

وی با بیان اینکه  نباید بگذراریم شهر ها و استان ها از علما  و رجال دینی خالی باشند، افزود: همه باید با هم متعهد باشیم و این خلأ را پر کنیم.

این مرجع جهان تشیع با بیان اینکه  معارف اقتصادی خیلی مهم است، گفت : دانستن معارف فرهنگی و  سیاسی   نیز جایگاه مهمی دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام می گویند که اسلام جدا از سیاست است، افزود: علم سیاست جزو اسلام است.

مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه تربیت امام (ره)  از همین حوزه بوده است، گفت: مبانی ولایت فقیه در تمام  زمان ها در حوزه و کتب علمی ما وجود داشته است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده اند حوزه ها باید انقلابی باشند و انقلابی بمانند گفت:  کتاب صفحیه نور امام را همیشه  باید بخوانیم.

مرجع عالیقدر تقلید با بیان اینکه استکبار همیشه  سعی کرده است  این چراغ را خاموش کند و پرچم اسلام را بر  زمین  بی اندازند،گفت:  امام با این وضعیت توانست کشور را هشت سال در مقابل تمام دنیا حفظ کند

وی بیداری اسلامی را در امتداد انقلاب اسلامی برشمرد و گفت:  نگهداشتن چنین  انقلابی وظیفه همه ماست.

نوری همدانی با بیان اینکه عید مبعث خیلی مهم و اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: خداوند بزرگ  ترین و بهترین خود را برای هدایت  ملت مبعوث کرده است.

منبع: کاسپین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه