فرمانده پلیس گیلان خبر داد:

کاهش ۲۸ درصدی سرقت در نوروز سال جاری

فرمانده انتظامی استان گیلان از کاهش ۲۸ درصدی سرقت در این استان از ابتدای نوروز۹۵ تاکنون خبر داد.

کاهش ۲۸ درصدی سرقت در نوروز سال جاری

به گزارش ۸دی، سردار میر حیدری فرمانده انتظامی گیلان در گفتگویی اقدامات پلیس گیلان از اجرای طرح نوروزی تا پایان تعطیلات نوروزی را تشریح کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه اقدامات پلیس جهت آرامش مردم و مسافران از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته با تشکیل قرارگاه نوروزی در قالب طرح گیلان مطهر شروع شده و تا پایان روز ۱۴ فروردین سالجاری ادامه دارد، افزود: پلیس با آماده باش کامل و پیش بینی تمهیدات لازم، امنیت مردم و مسافران در ایام تعطیلات نوروز را فراهم کرد.

سردار میرحیدری افزود: اطلاع رسانی عمومی به مردم با رویکردهای هشدارهای انتظامی به منظور پیشگیری اجتماعی و ارائه اخبار ترافیکی محورهای مواصلاتی استان به طور مستقیم و روزانه از طریق برنامه های ویژه نوروزی با هماهنگی صدا و سیما و رسانه های گروهی موجب کاهش جرایم و حوادث رانندگی در تعطیلات نوروز شده است.

وی مردم استان گیلان را مردمی مهمان نواز و با فرهنگ عنوان نموده و بیان داشت: با تلاش مضاعف پلیس، با وجود حضور میلیون ها گردشگر و مسافر در استان در ایام نوروز شاهد امنیت مطلوبی بودیم.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت تمام دستگاه‌های امدادی موجب کاهش حوادث جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی شد،بیان داشت: در این ایام سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در مجموع کاهش ۲۸ درصدی داشته است.

میرحیدری تصریح کرد: در ایام  تعطیلات نوروز  سرقت منزل ۳۶ درصد، سرقت خودرو ۵۳ درصد، سرقت موتورسیکلت۳۰ درصد، سرقت داخل خودرو ۲۳ درصد، کش روی ۲۵ درصد، سرقت احشام ۳۳ درصد و سایر سرقتها ۳۹ درصد، کاهش داشته است.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه تلفات ناشی از تصادفات در این ایام در حوزه درون‌شهری کاهش ۲۵ درصدی داشته، بیان داشت: حضور و مشارکت مردم در تحقق امنیت و همچنین تعامل و همکاری خوب دستگاه قضایی و سایر دستگاه ها با پلیس موجب موفقیت پلیس در تامین امنیت مردم در ایام تعطیلات نوروز شد.

وی تحقق امنیت در جامعه را بدون مشارکت مردمی موثر ندانسته و تصریح کرد: مشارکت بستر ساز امنیت در جامعه بوده و نظر و حضور مردمی برای تحقق امنیت در جامعه حائز اهمیت می باشد.

رئیس پلیس گیلان عرصه امنیت را عرصه خدمت گذاری به مردم دانست و خاطرنشان کرد: اقدامی که بدون حضور مردم انجام شود به سرانجام خوبی نخواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه