در یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛

رشد ۳۸۵ درصدی صادرات کالاهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی / ترانزیت هم ۹۷ درصد رشد داشته است

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۳۸۵ درصدی صادرات محصولات تولیدی در این منطقه طی یازده ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

رشد ۳۸۵ درصدی صادرات کالاهای تولیدی در منطقه آزاد انزلی / ترانزیت هم ۹۷ درصد رشد داشته است

به گزارش ۸دی، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۳۸۵ درصدی صادرات محصولات تولیدی در این منطقه طی یازده ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وحید طالب پور با اشاره به رشد  ۳۸۵ درصدی صادرات کالای تولیدی در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در مدت ۱۱ ماه گذشته بیش از ۴۰ میلیون دلار از محصولات تولیدی واحدهای تولیدی- صنعتی منطقه آزاد انزلی به بازارهای مصرف در خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۸،۳ دهم میلیون دلار بوده است.

طالب پور در خصوص صادرات کالاهای تولیدی در منطقه‌آزاد انزلی به داخل کشور اظهار کرد: از فروردین تا ابتدای اسفند ماه سال جاری رقمی در حدود دو هزار و ۷۶۲ میلیون ریال به داخل کشور صادر شده، که در قیاس با میزان دو هزار و ۶۳ میلیون ریالی این شاخص طی مدت مشابه سال گذشته، از رشد ۳۴ درصدی خبر می دهد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: بازارهای هدف محصولات تولیدی منطقه آزاد انزلی کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، چک، تایوان، آلمان بوده است.

به گفته وی انواع پوشاک، تجهیزات ضدانفجار پالایشگاه، لوازم بهداشتی، فرآورده های کشاورزی، ماشین آلات، انواع ظروف یکبار مصرف، شمش آهن و میلگرد، انواع لامپ کم مصرف، تابلو برق و انواع قطعات ماشین مجموع محصولات صادراتی به کشورهای دیگر و داخل کشور را تشکیل می دهد.

طالب پور در خصوص رشد ترانزیت کالا از مسیر منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در یازده ماه سال ۹۴ ترانزیت از طریق منطقه آزاد انزلی به ارزش ۲۱۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۱۱۰ میلیون دلار سال ۹۳ بیانگر افزایش ۹۷ درصدی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه