مسئول خانه نخبگان بسیج گیلان:

مواضع سیاسی برخی از افراد و گروهها در فتنه ۸۸، راهنمای ما در انتخاب لیست مناسب باشد/بیان برجام ۲ بازی آمریکایی ها برای کشاندن ما به میز مذاکره است

علیزاده در مورد خطوط فکری احزاب و گروههای مختلف سیاسی، اظهار داشت: دیدگاه یکی از گروه های سیاسی در داخل این است که جمهوری اسلامی باید حفظ شود اما الزاما باید در مورد مسایل استراتژیک منطقه و جهان با آمریکا کنار بیاییم.

مواضع سیاسی برخی از افراد و گروهها در فتنه ۸۸، راهنمای ما در انتخاب لیست مناسب باشد/بیان برجام ۲ بازی آمریکایی ها برای کشاندن ما به میز مذاکره است

به گزارش ۸دی، دکتر عمران علیزاده استاد دانشگاه در حوزه جغرافیای سیاسی و مسئول خانه نخبگان بسیج استان گیلان، در گفتگو با روشن خبر با اشاره به حساسیت بیشتر در مورد ارائه لیست ها از سوی گروههای مختلف در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: صف بندی های جناح های سیاسی هرچه از عمر انقلاب می گذرد بیشتر پالایش شده و خود را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته موقع انتخابات بیشتر نظر ما روی افراد بود، تصریح کرد: اکنون با گذشت ۳۷ سال از انقلاب متوجه شدیم که در بسیاری از موارد افراد خطا می کنند پس بهتر است که ما نظر خودمون رو براساس لیست گروه ها و افرادی که در داخل انقلاب سابقه دارند؛ بگذاریم.

علیزاده در مورد خطوط فکری احزاب و گروههای مختلف سیاسی، اظهار داشت: دیدگاه یکی از گروه های سیاسی در داخل این است که جمهوری اسلامی باید حفظ شود اما الزاما باید در مورد مسایل استراتژیک منطقه و جهان با آمریکا کنار بیاییم.

مسئول خانه نخبگان بسیج افزود: در مقابل، دیدگاهی دیگر اعتقاد دارد که هرگونه کنار آمدن با آمریکایی ها در استراتژی ها دنیا و منطقه فقط پوسته ای از انقلاب را باقی خواهد گذاشت و مغز انقلاب را نابود می کند.

استاد دانشگاه با اشاره به وضعیت منطقه و جایگاه ایران در آن، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ ایران در حال گذراندن یک پیچ تاریخی است و اگر ایران نتواند نقش خود را به درستی بازی کند ممکن است امنیت داخلی خود ار از دست بدهد.

دکتر علیزاده تصریح کرد: در کنار برنامه های نماینده ها برای شهر خود باید به دیدگاه آنان در مورد مسایل منطقه و سیاست خارجی را بدانیم، چون در آینده نزدیک ممکن است نیاز به موضع گیری مجلس در مورد این مسایل باشد.

وی با اشاره به تبلیغات رسانه های بیگانه برای انتخابات داخل ایران، اظهار داشت: در چند روز گذشته یکی از بزرگترین روزنامه های دنیا تیتر زده بود که ترکیب مجلس آینده ایران می تواند، سرنوشت جمهوری اسلامی را برای ۱۰ سال آینده مشخص کند.

دکتر علیزاده تاکید کرد: اعتماد ما به لیست ها باید این بار بیشتر از دوره قبل باشد و خیلی به شعارها و تبلیغات فردی نگاه نکنیم.

استاد دانشگاه آزاد رشت در ادامه برای انتخاب لیست مناسب، اظهار داشت: انقلاب در طی سالیان گذشته پیچ های مختلفی را گذرانده است. یکی از این پیچ ها، فتنه ۸۸ بود. بسیاری از افراد که الان در لیست های مختلف قرار گرفته اند، در فتنه ۸۸ چه در داخل استان و چه در کشور، آزمون پس داده اند.

علیزاده افزود: نگاه به آن روزها و مواضع سیاسی برخی از افراد و گروهها می تواند ما را راهنمایی کند که اگر باز فتنه ای رخ دهد، نمایندگانی را که می خواهیم به مجلس بفرستیم در پشت ملت و رهبری می ایستند یا گول بازی های سیاسی را می خورند و کشور را تا لبه پرتگاه می برند.

وی تصریح کرد: نیازی نیست افراد لزوما فتنه گر باشند که البته قطعا خیلی از فتنه گران تایید صلاحیت نشده اند اما اگر فتنه ای رخ دهد و برخی خود را کنار بکشند یا موضع همگام با دشمنان بگیرند، برای ما نشانه بزرگی برای انتخاب لیست های سیاسی است.

دکتر علیزاده در ادامه در مورد بیان برجام دو از سوی برخی افراد و مسئولین، گفت: رسیدن به برجام یک از دیدگاه آمریکایی ها نقطه پایان بازی آنها با ایران نیست، در واقع شروع یک بازی است. تا ایران را در تمام مسایلی که از اول انقلاب با آنها زاویه دارد به میز مذاکره بیارند و همچون پرونده هسته ای در ظاهر امتیازات حداقلی بدهند و امتیازات حداکثری را بگیرند.

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند این بازی مذاکره را در مورد اقتصاد ایران، حضور ایران در مسایل منطقه، نقش ایران در جهان اسلام و .. را انجام دهند.

علیزاده با اشاره به اینکه آمریکایی ها با تهدید حمله مستقیم، به دنبال کشاندن ما به پای میز مذاکره هستند، گفت: حل کردن مسایل ما با آمریکا در میز مذاکره استارت و سرچشمه برجام دو است. ما باید با پافشاری بر مواضع استکبار ستیزی خود، مشکلات کشور را با نگاه به داخل حل کنیم.

وی با اشاره به شایعه آمریکایی مبنی بر اینکه در صورت روی کار آمدن جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال جنگ مستقیم با ایران و روسیه، گفت: آنها می خواهند تا اوباما هست ما را به میز مذاکره بکشانند اما باید گفت که آمریکا توان برخورد نظامی با ما را در حال و حتی چند سال آینده ندارد و پذیرفتن این دیدگاه در داخل ساده لوحانه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه