خانه سرمایه‌گذار در کشور ایجاد می‌شود

معاون وزیراقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور گفت: به‌منظور پیشبرد اقتصاد مقاومتی و دفاع و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و به ویژه داخلی، خانه سرمایه‌گذار در کشور تأسیس می‌شود.

خانه سرمایه‌گذار در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش ۸دی، معاون وزیراقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور گفت: به‌منظور پیشبرد اقتصاد مقاومتی و دفاع و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی و به ویژه داخلی، خانه سرمایه‌گذار در کشور تأسیس می‌شود.

محمد خزاعی، در جلسه بازار سرمایه‌گذاری خارجی گیلان با بیان اینکه مسئله سرمایه‌گذاری امروزه از مهم‌ترین مسائل اقتصادی در کشور است اظهار داشت: همانطور که برای حمایت در حوزه‌های مختلف خانه کارگر، خانه معلم و خانه کشاورز داریم خانه‌ای تحت عنوان خانه سرمایه‌گذار با رعایت تمامی اصول و مبانی قانونی کشور در حوزه سرمایه‌گذاری به منظور توسعه سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ایجاد خانه سرمایه‌گذاری تأثیز به سزایی در توسعه جذب سرمایه گذار در کشور است افزود: با توجه به کمبودها و چالش‌ها و نکاتی که برای پیش برد اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد، وجود خانه سرمایه‌گذاری با کمک بخش خصوصی به‌عنوان یک نیاز در کشور احساس می‌شود.

معاون وزیراقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی کشور، خاطرنشان کرد: دفاع از حقوق سرمایه‌گذاران و کمک در رفع موانع در مسیر راه سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران داخلی که در بسیاری از موارد با مشکل رو به‌رو می‌شوند نیازمند این است که در برخی از قوانین و مقررات بازنگری صورت گیرد و در افزایش توانمندی سرمایه‌گذاران داخلی برای همکاری با طرف‌های مذاکره کننده خارجی و تبیین تهیه منابع مالی برای سرمایه‌گذاری گام های مؤثری برداشته شود.

خزاعی گیلان را از استان‌های دارای ظرفیت بالا در بخش جذب سرمایه‌گذار نام برد و تصریح کرد: سال گذشته علیرغم تحریم‌ها و فشار اقتصادی کل سرمایه‌گذاری جذب شده در گیلان ۶۱۲ میلیون دلار است.

معاون وزیراقتصاد با بیان اینکه تا پایان سال ۹۴ علیرغم تمامی شیطنت‌های کشورهای منطقه جذب سرمایه‌گذار در ایران چند برابر سال گذشته می‌شود، افزود: آینده‌ای روشن در جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی در کشور داریم.

وی افزود: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور نیازمند این امر هستیم که مبنا را بر اولویت در جذب سرمایه‌گذار قرار دهیم و برای رسیدن به رشد اقتصادی در کشور تلاش کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه