بیانیه نهادهای فرهنگی خمام در محکومیت اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر

بدون تردید اعدام شیخ نمر جنایتی است که عواقب گسترده ای را در پی خواهد داشت و مردم آزاده و عدالت خواهان جهان در قبال این جنایت رژیم سفاک آل سعود ساکت ننشسته و این عمل سفاکانه را بدون پاسخ نخواهند گذاشت.

بیانیه نهادهای فرهنگی خمام در محکومیت اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر

به گزارش ۸دی به نقل از خوبان خبر، نهادهای فرهنگی خمام در بیانیه ای اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی انقلابی عربستان سعودی را محکوم کرد.

متن بیانیه نهادهای فرهنگی خمام  به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

 

وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُون ؛ کسانى را که در راه خدا کشته می ‏شوند مرده نخوانید بلکه زنده‏اند ولى شما نمی ‏دانید. سوره بقره ــ آیه۱۵۴

شهادت رهبر شیعیان عربستان، آیت الله نمر، نشانگر واقعیت تلخ تسلط افراطی گری، و کینه پراکنی برخاسته از وهابیت بر حاکمیت رژیم سعودی و عمق بی‌تدبیری و ناتوانی دولت ریاض است که سرکوب و برادر کشی را راه خروج از بن بست و استیصال سیاسی خود دانسته است.

بی شک اعدام شهید آیت الله شیخ نمر باقر النمر توسط دست نشاندگان قدرتهای سلطه جو، مدلی از نسل کشی و تسویه حساب سیاسی و مذهبی است که این روزها خاورمیانه و برخی کشورهای افریقایی را در برگرفته است و امروز مدعیان حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان برابر این نوع جنایات سکوت کرده اند و به دنبال بزک کردن چهره رژیم های خونخوار منطقه هستند.

این اقدام دژخیمانه رژیم عربستان سعودی، بر خلاف عرف بین المللی و مبانی حقوق بشری بوده، برای تلافی شکست های مفتضحانه در صحنه سیاسی و نظامی و اقتصادی انجام شده است؛ اقدامی که برای سرپوش نهادن بر جنایات وحشتناک این رژیم در کشتار مردم ستمدیده یمن و بمباران زیر ساختها، بیمارستانها، مدارس و خانه های مردم مظلوم یمن و مخفی کردن حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی و کمکهای تسلیحاتی به جریانهای تکفیری ، تروریستی در سوریه و عراق و سایر مناطق جهان، صورت گرفته است.

نهادهای فرهنگی خمام به حکم وظیفه شرعی قانونی و انسانی خود ، ضمن محکومیت شدید و مجدد اقدامات جائرانه، ضد اسلامی و ضد بشری حکام ستم پیشه آل سعود، نگرانی عمیق خویش را نسبت به این عمل مجرمانه اعلام داشته و از سازمانهای بین المللی و آزادیخواهان و حق طلبان جهان بویژه علمای مسلمان درخواست می نماید تا این جنایت هولناک را محکوم نمایند و در قبال آن واکنش نشان دهند.

بدون تردید اعدام شیخ نمر جنایتی است که عواقب گسترده ای را در پی خواهد داشت و مردم آزاده و عدالت خواهان جهان در قبال این جنایت رژیم سفاک آل سعود ساکت ننشسته و این عمل سفاکانه را بدون پاسخ نخواهند گذاشت و درس عبرت آمیزی به جانیان آل سعود خواهند داد.

وسیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون

 

 

۹۴/۱۰/۱۳

هئیت امناءمسجد جامع خمام ،پایگاه شهیدشیرودی خمام ،  کانون فرهنگی -تبلیغی امام رضا(ع) خمام ،هئیت متوسلین به امام زمان عج خمام 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه