دموکراسی به شیوه دانشگاهی

از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در دانشگاه، رویکرد مدیران دانشگاه، علی الخصوص دانشگاه گیلان، مبنی بر این بود که در تعیین روسای گروه های آموزشی در دانشکده های مختلف، پس از برگزاری انتخابات بین اعضای هیات علمی گروه،فرد منتخب به عنوان مدیر گروه به ریاست دانشکده و دانشگاه معرفی و در نهایت ریاست دانشگاه حکم مورد نظر را صادر نماید.

دموکراسی به شیوه دانشگاهی

به گزارش ۸دی به نقل از روشن خبر، از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در دانشگاه، رویکرد مدیران دانشگاه، علی الخصوص دانشگاه گیلان، مبنی بر این بود که در تعیین روسای گروه های آموزشی در دانشکده های مختلف، پس از برگزاری انتخابات بین اعضای هیات علمی گروه، فرد منتخب به عنوان مدیر گروه به ریاست دانشکده و دانشگاه معرفی و در نهایت ریاست دانشگاه حکم مورد نظر را صادر نماید. عملکرد چند مدت اخیر، مدیران دانشگاه هم به همین روال بوده است.

اما در ماه گذشته، در گروه معماری دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان، شاهد اتفاقاتی بودیم که با سکوت رسانه ای به فراموشی سپرده شد. ماجرا از این قرار بود که در تعیین مدیر گروه معماری، یکی از اساتید مومن و انقلابی در گروه رای اکثریت را کسب نمودند، اما با طراحی پشت صحنه که توسط برخی از مدیران دانشکده صورت گرفت، پس از نیم ساعت از اعلام رای، تعدادی از دانشجویان در دفتر ریاست دانشگاه تجمع و اعتراض خود را به این انتخاب اعلام می کنند.

نکته قابل تامل در این ماجرا، انعطاف پذیری ریاست دانشگاه بود که برخلاف روال گذشته و آن چه را خود برای انتخاب اعضای گروه اعمال می کرده، نادیده گرفت. اینکه دانشجویان در انتخاب مدیر گروه اظهار نظر نمایند، در هیچ دانشگاهی به اینصورت مشابهت ندارد.

متاسفانه با مسکوت نگه داشتن انتخاب این استاد ارزشی در رای گیری بین اعضای گروه، دمکراسی به شیوه دانشگاه گیلان انجام شد. در صورت ادامه این گونه سوء مدیریت ها در دانشگاه، در آینده خطر تجمعات دانشجویی این چنینی به هر بهانه ای افزایش خواهد یافت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه