رکود ساخت‌وساز مسکن همچنان در گیلان حکم‌فرما است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: از سال ۹۲ تاکنون روند رکود ساخت‌وساز مسکن همچنان در گیلان حکم‌فرما است.

رکود ساخت‌وساز مسکن همچنان در گیلان حکم‌فرما است

به گزارش ۸دی، عبدالرضا قاسمیان امشب در مراسم تکریم اعضای هیئت مدیره دوره ششم و معارفه اعضای هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان اظهار کرد: تعداد ۱۹ هزار و ۳۳۰ نفر در هفت رشته عمران، برق، معماری، مکانیک، نقشه‌برداری و شهرسازی و ترافیک عضو سازمان مذکور هستند.

وی تعداد ۸ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان معادل ۴۴ درصد را دارای پروانه اشتغال عنوان کرد و افزود: ۴۸ درصد از اعضای مذکور در رشته عمران فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه ۲۱ درصد از اعضای این سازمان را رشته برق تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ۱۹ درصد از اعضا در رشته معماری، ۱۲ درصد در رشته مکانیک، سه درصد در رشته نقشه‌برداری و یک درصد در رشته شهرسازی و ترافیک فعالیت می‌کنند.

قاسمیان مجموع متراژ زیربنای ساختمانی از ابتدای امسال تاکنون در گیلان را ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع خواند و بیان کرد: امسال ۸ هزار و ۶۲۶ پروژه در استان اجرایی شده است.

وی تعداد پروژه‌های اجرایی ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ در گیلان را با ۵۲ درصد کاهش ذکر کرد و گفت: تعداد پروژه‌های اجرایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۷ درصد در استان کاهش داشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به اینکه ۵ میلیون و ۶۴۰ هزار متر مربع متراژ ساختمان‌ها در سال ۹۲ بود، خاطر نشان کرد: سال ۹۲ تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۸ پروژه در استان داشتیم.

قاسمیان به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع متراژ ساخت‌وساز در سال ۹۳ در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۲۸ پروژه در استان داشتیم و این روند نزولی ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه روند رکود ساخت‌وساز مسکن همچنان در گیلان حکمفرماست، اظهار کرد: از آذر ماه سال ۹۲ تاکنون براساس ابلاغیه شورای مرکزی تعداد ۳ هزار و ۲۵۰ پروژه با زیربنای ۲ میلیون و ۳۹۵ متر در رشته‌های عمران، معماری و برق اجرا کردیم.

قاسمیان به صدور شناسنامه فنی ملکی از مهر ماه سال ۹۲ تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۴۲۸ پروژه با ۷۸۰ هزار متر مربع شامل طرح مذکور شدند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با بیان اینکه ۱۶ دفتر نمایندگی در استان داریم، تصریح کرد: ۱۵۵ نفر در دفاتر مذکور فعالیت می‌کنند.

وی برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی را از برنامه‌های اجرایی در سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان برشمرد و بیان کرد: دفتر نمایندگی در آستارا در حال احداث است ضمن اینکه پنج دفتر نمایندگی در حال تاسیس داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه