بیانات متناقض مدیران بزرگترین دانشگاه آزاد استان/ چرخش ۱۸۰ درجه ای رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت!

حال سوال این است که علت تناقض صحبت های رییس دانشگاه آزاد رشت با دیگر مسوولین مرتبط با این اتفاق در دانشگاه چیست؟ به چه علت دکتر امیرتیموری در یک چرخش ۱۸۰ درجه سهل انگاری مجریان این مراسم و عدم مجوز توسط هیئت نظارت را علت اصلی لغو مراسم مذکور می داند؟

بیانات متناقض مدیران بزرگترین دانشگاه آزاد استان/ چرخش ۱۸۰ درجه ای رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت!

به گزارش ۸دی به نقل از پیک دانشجو پس از لغو سخنرانی دکتر زاکانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت  توسط برخی ارگان ها اظهارات متفاوت و متناقضی از مسوولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بیان شد، برای مشخص شدن علت این تناقضات مصاحبه مسوولین دانشگاه آزاد رشت را بدون هیچگونه دخل و تصرفی آورده ایم :

قاسمی مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت دیروز غروب در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت :هر میتینگی که در دانشگاه انجام میشود باید از شورای سه نفره هیئت نظارت بگذرد. این افراد متشکل میشوند از رئیس دانشگاه، نهاد نمایندگی ولی فقیه و نماینده ریاست عالی دانشگاه در امور تشکل ها. البته فقط درمورد جلسات سیاسی این هیئت نظر میدهند.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: در مورد لغو جلسه سخنرانی آقای زاکانی این هیئت مشکلی نداشت و شخص رئیس دانشگاه و نهاد رهبری همچون برنامه های قبلی از این برنامه حمایت کردند و مشکلی این هیئت سه نفره با این متینگ نداشتند. اما نگاه تهران بر این بود که این سخنرانی برگزار نشود، در واقع نگاهی خارج از دانشگاه به این متینگ بود. در حالت صحیح تر میتوانم بگویم نفر سوم یعنی نماینده ریاست عالی دانشگاه در امور تشکل ها نظر مخالف داشتند. اگر بطور خلاصه بگویم دانشگاه مخالفتی نداشت و مجوز برگزاری را داده بود. در واقع خارج دانشگاه عامل لغو سخنرانی آقای زاکانی بود.

البته لازم به ذکر است که رئیس دانشگاه همین لحظه یعنی اتمام مصاحبه وارد اتاق شدند، و در جواب درخواست ما مبنی بر مصاحبه به گزارش و مصاحبه آقای قاسمی معاون فرهنگی بسنده کرده و گفتند نظر بنده همان است که آقای قاسمی گفتند.

 

 همچنین حجت‌الاسلام علی کریمیان مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد استان روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفت:بنده به اتفاق علیرضا تیموری رئیس دانشگاه آزاد رشت برگزاری مراسم روز دانشجو با حضور علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را امضا کردیم اما گروهی از برگزاری این مراسم جلوگیری کردند.

وی افزود: برخی در جامعه تحمل شنیدن صدای مخالف را ندارند و بر این اساس از برگزاری روز دانشجو با سخنرانی علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس جلوگیری کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آمادگی لازم برای برگزاری مراسم روز دانشجو را داریم، خاطرنشان کرد: عده‌ای در خارج از این دانشگاه از برگزاری روز دانشجو جلوگیری کردند.

مراسم روز دانشجو قرار بود بعد از ظهر امروز با سخنرانی زاکانی در دانشگاه آزاد اسلامی رشت برگزار شود اما برخی از نهادهای تصمیم‌گیر به دلایلی مانع از حضور زاکانی در گیلان شدند و وی امروز به این استان سفر نکرد و مراسم روز دانشجو برگزار نشد.

لغو مراسم روز دانشجو در حالی صورت گرفت که تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد رشت برای سخنرانی زاکانی حضور یافتند و با وجود اینکه می‌توانستند سخنران دیگری را به مراسم دعوت کنند اما به طور کامل مراسم لغو شد.

در پایان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دکتر امیرتیموری در یک اظهارنظر تعجب برانگیز و متناقض با روز گذشته، امروز صبح در مصاحبه  با خبرگزاری کاسپین اظهار کرد: لغو این جلسه سخنرانی چیز مهم و پیچیده ای نبوده است و نباید به این موضوع دامن زده شود .

وی افزود: واقعیت این است که برگزاری این سخنرانی به مناسبت روز دانشجو نیاز به مجوز هیئت سه نفره داشت ، که یک مقدار در این رابطه سهل انگاری شده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت : با تاکید براینکه مجریان برگزاری مراسم روز دانشجو این دانشگاه در این زمینه سهل انگاری کرده بودند و مجوز این هیئت را اخذ نکردند ، اضافه کرد : نمی دانیم سهل انگاری از سوی چه فرد و افرادی بود ولی در نهایت مجوز صادر نشد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در خاتمه اظهار داشت : دوستان و متقاضیان می توانند طی هفته های آینده تقاضای خود را پیرامون جلسه سخنرانی دکتر زاکانی یا هرفرد دیگری ارائه دهند تا با صدور مجوز از سوی هیئت سه نفره مراسم انجام شود.

 

حال سوال پایگاه خبری تحلیلی پیک دانشجو این است که علت تناقض صحبت های رییس دانشگاه آزاد رشت با دیگر مسوولین مرتبط با این اتفاق در دانشگاه چیست؟ به چه علت دکتر امیرتیموری در یک چرخش ۱۸۰ درجه سهل انگاری مجریان این مراسم  و عدم مجوز توسط هیئت نظارت را علت اصلی لغو مراسم مذکور می داند؟ سوال دیگری که پیش می آید این است که به چه علتی دکتر تیموری اظهارات اقای قاسمی مدیر کل فرهنگی دانشگاه آزاد را تایید کرد و  یک روز بعد ،مصاحبه ایی متناقض با اظهارات مدیرکل خود انجام می دهد!!! آیا اخرین اظهار نظر او حاصل فشارهای وارده به وی است؟ اهرم فشار کیست؟ سازمان مرکزی دانشگاه ازاد اسلامی کشور ، مقامات استانی یا همه موارد؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه