گرگی که به لوشانی ها حمله کرد هار بود/توصیه های حیاتی محیط زیست در صورت هجوم دوباره گرگ ها

گرگی که چند شب پیش وارد شهر لوشان شده و با حمله به مردم چند نفر را زخمی کرد و در نهایت کشته شد هار بود. در همین راستا محیط زیست توصیه هایی را در صورت تهاجم دوباره گرگ ها متذکر شد.

گرگی که به لوشانی ها حمله کرد هار بود/توصیه های حیاتی محیط زیست در صورت هجوم دوباره گرگ ها

به گزارش ۸دی، گرگی که چند شب پیش وارد شهر لوشان شده و با حمله به مردم چند نفر را زخمی کرد و در نهایت کشته شد  هار بود. در همین راستا محیط زیست توصیه هایی را در صورت تهاجم دوباره گرگ ها متذکر شد.

در پی ورود چند قلاده گرگ به لوشان در چند شب گذشته  و حمله یکی از آنان به مردم که منجر به زخمی شدن چند نفر از جمله یک کودک  گردید و در نهایت کشته شدن گرگ توسط  مامور پلیس که خبر آن نیز پیشتر به اطلاع عموم رسید ، لاشه گرگ مذکور جهت انجام بررسی های بیشتر در اختیار اداره دامپزشکی شهرستان رودبار قرار گرفت.

اداره دامپزشکی رودبار نیز پس از انجام آزمایشات لازم ، هار بودن گرگ را تایید نمود.لازم به ذکر است مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان و همچنین مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار با کمک مامورین پلیس ، از شب حادثه بطور مداوم مشغول گشت و کنترل در محدوده لوشان و مناطق اطراف آن هستند تا در صورت مشاهده هر گونه جانور وحشی، اقدامات لازم را طبق دستورالعمل های صادره انجام دهند.لازم به ذکر است گرگ حیوان باهوشی‌ست  و بخوبی خطرات ورود به شهر را درک می‌کند و ورود گرگ به داخل شهرها بسیار به ندرت اتفاق می افتد.

حمله گرگ به انسان بسیار نادر و دور از تصور است. گرگها از انسان دوری میکنند و در صورت مشاهده انسان فرار میکنند. حمله گرگ تنها در مورد گرگ های پیر و بیمار و یا گرگ هایی که به نحوی توسط انسان دست آموز شده اند گزارش شده است. حمله گرگ به چند دلیل ممکن است اتفاق بیافتد که نحوه برخورد در هر مورد متفاوت است.

۱.دفاع از فرزند ۲- دفاع از قلمرو ۳- شکار. در صورتیکه حمله یکی از موارد ۱ یا ۲ باشد، خونسردی خود را حفظ کنید و نترسید، ازنگاه کردن مستقیم به چشم حیوان خودداری کنید، به آرامی به سمت عقب حرکت
کنید و از جانور فاصله بگیرید، در مقابل گرگ فرار نکنید چون ممکن است باعث ترغیب گرگ به تعقیب شما شود. از تکان دادن دستها و یا داد زدن خودداری کنید که هر یک از موارد فوق میتواند به عنوان یک حرکت تهاجمی
تلقی شده و حیوان را خشمگین کند. همچنین خوابیدن بر روی زمین به حالت جنینی میتواند از حمله گرگ جلوگیری کند. اما در مورد سوم که معمولا گرگ به تعقیب طعمه میپردازد رفتار شما باید کاملا خشن و رعب آور باشد تا گرگ از حمله منصرف شود. تکان دادن دستها، پرتاب اشیا به سمت جانور، نگاه مستقیم به چشم حیوان و هر آنچه که شما را قدرتمندتر نشان دهد (پرتاب ترقه، استفاده از سوت، آتش و…) کارساز خواهد بود.

در موردی که گرگ به انسان به چشم یک طعمه نگاه میکند نشان دهنده بیمار بودن گرگ است.اداره‌ کل حفاظت محیط زیست گیلان بطور مداوم رفتار و تحرک حیوانات وحشی را در منطقه رصد می‌کند و در صورت وجود هر گونه احتمال خطرو تضاد منافع با جوامع انسانی ، اقدامات پیش‌گیرانه‌ لازم را به عمل خواهد آورد. بنا بر این شهروندان بدون نگرانی در مورد حیوانات وحشی، میتوانند در شهر ها تردد کنند و  اگر احیاناً مواردی مشاهده کردند مراتب را سریعا به ادارات یا پاسگاههای حفاظت محیط زیست  و یا به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه