پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم در رشت برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: برنامه پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم از مزار شهدای رشت و بقعه آقا پیربوعلی به سمت مرقد خواهر امام رضا (ع)رشت ساعت ۹ صبح روز جمعه ۱۳ آذر برگزار می‌شود.

پیاده‌روی خانوادگی حرم تا حرم در رشت برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام ولی عادلی اظهار داشت: در هفته وقف که مصادف با آخر ماه صفر است، برنامه‌های ویژه‌ای در کشور و در سطح استان گیلان توسط اداره کل اوقاف گیلان و ادارات شهرستان‌ها برگزار می‌شود که یکی از این ویژه برنامه‌ها که امسال برای اولین بار انجام می‌شود، برنامه پیاده‌روی خانوادگی با میزبانی اداره اوقاف است.

وی گفت: عنوان این طرح از حرم تا حرم است که از مزار شهدای رشت و بقعه آقا پیربوعلی به سمت مرقد خواهر امام رشت، در ساعت ۹ صبح روز جمعه برگزار می‌شود و همه واقف باشیم شعار این پیاده‌روی خانوادگی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطر نشان کرد: هدف از انجام این طرح ترویج فرهنگ وقف به‌عنوان یکی از ماندگارترین کارهای خیر است و اینکه بتوانیم وقف را به‌عنوان یکی از بزرگترین کارهای خیر، بیشتر به مردم معرفی کنیم.

عادلی تصریح کرد: در حاشیه این پیاده‌روی خانوادگی در طول مسیر، ۳ ایستگاه دایر است که در این ایستگاه‌ها روحانیون متخصص و دوره دیده در موضوع وقف حضور دارند و به مردمی که تمایل داشته باند مشاوره می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از اثرات وقف این است که نام صاحب وقف برای همیشه زنده می‌ماند، اظهار داشت: برای افرادی که در این پیاده‌روی خانوادگی شرکت می‌کنند هدایایی نیز در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به عزیزان اهدا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گیلان بیان کرد: این هدایا شامل کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، کارت‌های هدیه ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی و ۳ دستگاه دوچرخه است که در پایان پیاده روی خانوادگی به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

عادلی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امیدواریم با این برنامه بتوانیم درباره ترویج فرهنگ وقف قدم‌های مؤثری برداریم زیرا موضوع وقف آنقدر مهم است که حتی امام حسین(ع) نیز زمانی که وارد کربلا شدند اولین اقدامشان این بود که زمین کربلا را خریداری و وقف کردند.

وی افزود: در واقع این امر را می‌توان این گونه تعبیر کرد که یکی از آخرین کارهای خیری که امام حسین(ع) تا قبل از شهادت خود انجام داد موضوع وقف بود و این امر پیام‌های بسیار ارزشمندی در زمینه اهمیت وقف دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه