آقای رئیس جمهور لطفا گوش کنید/ جلوگیری از رانت خواری در گیلان/ حل مشکلات کشاورزان مظلوم

یک فروشنده میوه و سبزیجات با بیان اینکه هیچ درخواستی از دولت ندارم، به غیر از اینکه همیشه راست بگوید، گفت: وقتی آدم های معروف و مسئول راست نمی گویند، مردم آنها را الگوی خود قرارمی دهند و به دروغ گویی عادت می کنند.

آقای رئیس جمهور لطفا گوش کنید/ جلوگیری از رانت خواری در گیلان/ حل مشکلات کشاورزان مظلوم

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی هشت دی نیوز، سفر روسای جمهور به استان های کشور فرصتی فراهم می کند تا مردم خواسته هایشان را با دولتی ها در میان بگذارند.

اطلاع از درخواست های مردم از دولت را از آن جهت می توان مهم دانست که ممکن است دولت مردان، اولویت ها و سلیقه های خود را مطالبات مردم بدانند و آگاهی از درخواست های ایشان برای اولویت بندی اقدامات مسئولان ضروری است.

البته نمی توان از این نکته غافل بود که مردم راه حل بسیاری از مشکلات را در دست مسئولان می دانند، اما مطالبه گری مردم و انعکاس آن در رسانه ها، خود موجب ایجاد آگاهی برای مسئولان و حل بسیاری از معضلات می شود.

خبرنگار ۸ دی نیوز با چندین نفر از مردم در سطوح مختلف و جایگاه های متفاوت اجتماعی درباره مطالبات آنان از دولت گفتگوهایی انجام داده است.

مشخص نبودن وضعیت استخدامی بیمارستانها

یک کارشناس اتاق عمل با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلانِ رشته های اتاق عمل، به صورت شرکتی در بیمارستانها کار می کنند و چند سالی است آزمون استخدامی برگزار نشده است، اظهارکرد: وضعیت استخدامی ما بعد از یکی دو سال کار هنوز مشخص نیست و خواسته کسانی مانند من از دولت، مشخص کردن وضعیت استخدامی فارغ التحصیلانی است که در بیمارستانها شاغلند و به نظرم به صورت کلی در همه رشته های تحصیلی، رفع مشکلات اشتغال جوانان و بیکاری ازمهم ترین مطالبات مردم است.

رسیدگی بیشتر به وضع خیابان ها و سطح آسفالت

معصومه با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان، افزود: رسیدگی بیشتر به وضع خیابان ها وسطح آسفالت های داخل و خارج ازشهرها و تمهیدات برای اقامت مسافران درهمه ایام سال، که درصورت رونق گردشگری بخشی ازمشکلات اشتغال جوانان استان حل می شود.

شروع فرهنگسازی ها از ارگان های دولتی بسیار مهم است

یک فعال فرهنگی مدنظر قراردادن قوانین اسلامی در همه زمینه های فرهنگی و هنری را مطالبه مردم گیلان از دولت عنوان کرد و گفت: شروع فرهنگسازی ها از ارگان های دولتی بسیار مهم است چرا که مردم ابتدا، به دولتی ها نگاه می کنند و ازآنها الگو می گیرند.

جلوگیری از رشوه و رانت خواری در گیلان

زینب با اشاره به اینکه تلاش برای رفع معضل اعتیاد و ناهنجاریهای اجتماعی و حل مشکلات ازدواج جوانان باید از اولویت های اقدامات دولت در حوزه اجتماعی باشد، تاکید کرد: در زمینه اقتصادی، مبنا قرار دادن اقتصاد مقاومتی و کمک و حمایت از تولیدکنندگان، احیای کارخانه ها و شرکت های تولیدیِ سطح استان که تعطیل شده اند و تقویت آنان و جلوگیری از رشوه و رانت خواری در حوزه فعالیت های اقتصادی از مهم ترین مطالبات مردم گیلان است.

رفع کردن مشکلات مردم تحت الشعاع اختلاف نظرهای سیاسی مسئولان قرار نگیرد

وی با تاکید براینکه دشمن ستیزی، عزت، مقاومت و اقتدار باید در حوزه سیاست خارجی مورد توجه جدی دولتمردان قرار گیرد، تصریح کرد: ارتباط دادن تمامی مشکلات داخلی به تحریم ها به نظر می رسد به گونه ای شانه خالی کردن دولت برای حل معضلات باشد و برای رفع مشکلات، مردم خواهان اتحاد مسئولان، همدلی و همزبانی آنان با یکدیگر و با مردم هستند و مرتفع کردن مشکلات در حوزه های مختلف نباید تحت الشعاع اختلاف نظرهای سیاسی و سلیقه ای مسئولان قرار گیرد و این خواسته جدی مردم گیلان از مسئولان بویژه مدیران گیلانی است.

mardom

شیرازی ساکن گیلان و عصبانیت میهمانانش از وضع خیابانها

خانم خانه داری که منتظر اتوبوس خط واحد بود گفت: من شیرازی هستم و بعد از ازدواج با همسر گیلانی، ۳۵ سال پیش در رشت ساکن شده ام و هنگامی که مهمان های شیرازی ام به رشت می آیند، از وضعیت خیابان های شهر و چاله های آن، شرمنده و خجالت زده می شوم؛ باید به وضع آسفالت ها و خیابان ها رسیدگی شود.
وی با تاکید بر اینکه ناکار آمد بودن مسئولان، جوانان را نسبت به دین منحرف و بدبین می کند، بیان کرد: تا الآن کارایی رئیس جمهور خوب بوده است و سر حرف هایی که زده، ایستاده است اما در مورد استان گیلان، به دلیل عدم اتحاد مدیران استانی، گیلان هیچ جای پیشرفتی ندارد.

یک زن مسن با اشاره به اینکه امروزه نمی توان از برادر و خواهر خود مطالبه ای داشت، چه رسد به رئیس جمهور، ابراز کرد: خیلی نا امیدم که دولتی ها کاری انجام دهند، من برای خود چیزی نمی خواهم اما برای جوانان که همه تحصیل کرده و بیکارند، از دولت می خواهم که شغل برای آنان فراهم کند.

هیچ درخواستی از دولت ندارم، به غیر از اینکه دروغ نگویند

یکی از دست فروشان میوه و سبزیجات، با بیان اینکه هیچ درخواستی از دولت ندارم، به غیر از اینکه دروغ نگویند، افزود: وقتی آدم های معروف و مسئول دروغ می گویند، مردم آنها را الگوی خود قرارمی دهند و به دروغ گویی عادت می کنند.

فروشنده محصولات فرهنگی با اشاره به اینکه گیلان از لحاظ رانت خواری و زیرمیزی وضعیت بدی دارد، گفت: تنها کاری که از دولت برمی آید این است که درهمه حوزه ها، به جای قبلی برگردیم و بیشتر از این عقب نمانیم.

وی افزود: احمدی نژاد از مردم نامه می گرفت و دهان مردم را می بست ولی کاری از پیش نبرد و به این دولت هم امیدی نیست.

افزایش حقوق با افزایش تورم تناسبی ندارد وخواسته ما پائین آمدن تورم است

یکی از شرکت کنندگان در جشن میلاد کوثر در رشت، به خبرنگار ۸ دی نیوز گفت: اگر سرحرف رئیس جمهور بنشینیم می گوید، تورم پائین آمده است در حالیکه تورم صد درصد بالا رفته اما حقوق های ما که درسال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت، امسال با افزایش ۱۵ درصدی مواجه شد و افزایش حقوق با افزایش تورم تناسبی ندارد وخواسته ما پائین آمدن تورم است.

یکی دیگر از حاضرین این مراسم، تصریح کرد: دولتی ها باید چاره ای به حال جوانان بیکار گیلانی بیندیشند، جوانان گیلانی بسیار مظلوم هستند.

نوبخت برای گیلان هیچ کاری نکرده است

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان برای استانی که درآن متولد شده اند، اقدام موثری انجام می دهند، بیان کرد: من می خواهم به معاون برنامه ریزی رئیس جمهور بگویم، آقای نوبخت شما، برای گیلان هیچ کاری نکرده اید!

حل مشکلات کشاورزان مظلوم و کارخانه های تعطیل شده

صاحب امتیاز نشریه ای محلی در گیلان، اشتغال جوانان را مهم ترین مطالبه مردم گیلان دانست و افزود: حل مشکلات مربوط به رودخانه های زرجوب و گوهر رود، که تنها با همکاری دولتمردان کشوری امکان پذیر است، باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد و همچنین تکمیل ساخت راه آهن، سایت نفتی رودسر، توجه به بخش کشاورزی و حل مشکلات کشاورزان مظلوم و کارخانه های تعطیل شده ی گیلان وکارگرانی که به احیای آنها، امید بسته اند از دیگر مطالبات گیلانیان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه