آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه سیزدهم فروردین ۹۷

ترافیک در بسیاری از محورهای پر تردد به اوج رسیده و نیازمند صبوری و دقت رانندگان است.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دوشنبه سیزدهم فروردین ۹۷

به گزارش هشت دی،از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوای نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست.

آغاز هفته پایانی تعطیلات نوروزی که البته برای بسیاری از شهروندان زودتر از این ها به پایان رسیده است، موسم بازگشت از سفر و عزم خانه و کاشانه گرفتن را نشان می دهد؛ شرایطی که بر اساس آن نیاز هست تا رانندگان ضمن توجه به ازدحام شدید محورهای مواصلاتی، نهایت دقت را برای داشتن یک سفر امن و سالم داشته باشند.

گزارش های دریافتی از آخرین وضعیت جوی کشور، در روز دو شنبه نشان می دهد که آسمان اکثر شهرهای کشور آفتابی است و جز وزش باد در استان سیستان و بلوچستان، مه گرفتگی در استان گیلان و بارش پراکنده باران در استان مازندران وضعیت خاص دیگری در روز طبیعت سال ۹۷ وجود نخواهد داشت. البته ترافیک در بسیاری از محورهای پر تردد به اوج رسیده و نیازمند صبوری و دقت رانندگان است.

البته جدا از وضعیت آب و هوا و به دلیل عزم مسافران نوروزی برای بازگشت به شهر و دیارشان، در بسیاری از جاده های پر تردد کشور هم اینک ترافیک سنگین است.

به این مسئله باید موضوع خروج شهروندان برای مراسم سیزده بدر را نیز اضافه کرد که سبب شده است تا بسیاری از اماکن تفریحی کشور پر ازدحام و مسیرهای تردد دارای ترافیک سنگین باشد.

آخرین وضعیت ترافیکی

بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور کشور، هم اکنون طول محور هراز از شمال به جنوب و بالعکس دارای ترافیک سنگین و طول محور پرحجم است.

در استان اصفهان محورهای اصفهان-شیراز و اصفهان-کاشان پرحجم گزارش می شود. همچنین آزادراه قم به تهران و تهران قم نیز پرحجم اعلام می شود. در استان فارس و محور شیراز-اصفهان نیز هم اینک ترافیک پرحجمی وجود دارد.
در استان آذربایجان شرقی محورهای تبریز- مرند، تبریز- صوفیان، تبریز- آذر شهر و تبریز – زنجان دارای ترافیک نیمه سنگین است.

طول هر دو مسیر رفت و برگشت محور فیروزکوه پرحجم گزارش می شود. در استان گیلان مسیر شمال به جنوب محور رشت- قزوین در محدوده های رودبار، منجیل و لوشان دارای ترافیک پرحجم است.

طول هر دو مسیر رفت و برگشت آزادراه های تهران-کرج و کرج-قزوین هم اکنون پرحجم گزارش می شود. در استان خراسان رضوی آزادراه ملک آباد به مشهد و قوچان-مشهد و تربت حیدریه-مشهد نیز دارای ترافیک سنگنی است.

مسیر شمال به جنوب محور کرج-چالوس از محدوده مرزن آباد تا دزبن دارای ترافیک نیمه سنگین و طول محور آن پر حجم است.

همچنین محور اولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز، محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان، محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین در استان ایلام و نیز محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل در استان خوزستان و کمربندی آذر شهر در استان آذربایجان شرقی به دلیل سیلابی شدن رودخانه و شکسته شدن پایه های پل مسدود است.

سایر محورهای موصلاتی کشور دارای جوی آرام و نیز ترافیکی روان هستند.

آخرین وضعیت آب و هوا

بر اساس گزارش های دریافتی از سازمان هواشناسی هم اینک وزش شدید باد در استان های شرقی کشور مثل سیستان و بلوچستان و نیز خراسان جنوبی در جریان است که زمینه بروز گرد و غبار و غبار آلود شدن آسمان را فراهم کرده است.

در استان خراسان رضوی و محورهای درگز – قوچان و مشهد نیشابور مه گرفتگی وجود دارد.

بارش پراکنده باران در استان مازندران، گیلان و نیز ارتفاعات استان اردبیل نیز گزارش شده است.

آسمان سایر استان های کشور آفتابی است و پدیده خاصی را تا ظهر روز دو شنبه برای مناطق نمی توان پیش بینی کرد.

مه گرفتگی در محور رشت به انزلی و نیز بارش پراکنده باران در محور بابلسر به بابل و بابلشهر در استان مازندران نیز از دیگر ناپایداری های جوی امروز کشور است.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دو شنبه سیزدهم فروردین 97

در ادامه به تفکیک استان ها وضعیت جوی کشور را مشاهده می کنید.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ دو شنبه سیزدهم فروردین 97

منبع: تابناک

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه