معصومه پاداش ستوده
نگاه آزاد؛

«زرخیز بی‌استاندار» در انتظار تصمیم آقایان؟!

در حالی که استانداران چند استان معرفی و معارفه شده اند؛ گیلان هنوز حتی گزینه نهایی خود را معرفی نکرده است.

«زرخیز بی‌استاندار» در انتظار تصمیم آقایان؟!

به گزارش ۸دی، گیلان عزیز، این زرخیز بی مانند، امروز یکی از پر پیچ و خم ترین روزهای پرهیاهوی سیاسی خود را پشت سر می گذارد که کشور وارد مرحله جدیدی جهت انتخاب استاندارانی توانمند و مجرب شده است.

 در وضعیت حال آنچه که باید برای دولت تدبیر و امید از همه کارها مهم تر باشد توجه به مطالبات مردمی است که باید به دور از حاشیه‌ها و با هم طیف شدن گروه‌ها و دسته‌های سیاسی جهت سکانداری دولت در سرزمینی کهن با قدمتی تاریخی و پر از فراز و نشیب‌های سیاسی و فرهنگی و علمی توسط دولت با در نظر گرفتن شأن و قومیت گیلان و گیلانی در جهت گسترش این استان زرخیز با استفاده از فرصت‌های بهینه پیش آمده،  انتخاب شود.

در این راستا نباید اجازه داد که با بد خلقی‌ها و بدآموزی‌های حاصل از عدم همسویی و همگرایی طیف‌های مختلف سیاسی کمترین صدمه‌ای به سرمایه‌های ملی و بومی استان وارد شود.

 لذا باید به دور از هر گونه تشنج اذهان عمومی و از بین بردن فرصت های توسعه استان بدون ورود به کشمکش های مختلف و ایجاد بسترهای سودجویی سودجویان در جهت رفع مشکلات و رسیدن به جایگاه اصلی استان اقدام کرد.

در این بین که گمانه زنی ها برای تصدی استانداری گیلان، انتخاب فردی غیر بومیست؛ برخی معتقدند که استاندار باید فردی بومی باشد و در شرایطی که نماینده ولی فقیه گیلان، نمایندگان مجلس، جناح‌ها، احزاب و سیاستمداران بزرگ این استان روی برخی افراد برای استانداری اجماع کرده‌اند، دولت نباید گزینه‌ای غیربومی برای گیلان معرفی کند.

در نگاه کلی فردی که استاندار گیلان میشود باید به گونه ای انتخاب شود که وفاق ملی در استان ایجاد کند.

گیلان و مردم فهمیش این بار خواستار استانداری شجاع و کاربلد به دور از هرگونه تعصبات سیاسی هستند.

 گیلان تنها یک استاندار تحصیل کرده و اتو کشیده نمی خواهد، ما خواستار استانداری مردمی و توانمند و شجاع هستیم که بتواند گیلان را گلستان کند.

هرچند که میزان بالایی از رأی گیلانی ها به روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است و این انتظار می رود که اکنون تقاضای مردم دیده و پذیرفته شدن نظر آنها از سوی دولت باشد؛ اما هنوز یک گزینه نهایی به وزارتخانه معرفی نشده است.

در این راستا این خبرگزاری بر آن شده تا گزینه ای بی ادعا را به مردم گیلان معارفه نماید؛

هر چند که تاکنون چند گزینه از طیف های مختلف جهت تصدی استانداری گیلان مطرح شده که از آن جمله می توان از کیوان محمدی، هادی حق شناس و … نام برد اما اخیرا بر اساس شنیده ها در برخی محافل نام «سردار اسماعیل قربانزاده» نیز به چشم می خورد که وی یکی از گزینه های مطرح تصدی استانداری گیلان در سال ۱۳۹۱ بوده است:

سردار اسماعیل قربانزاده کیست؟

اسماعیل قربانزاده قاضیانی در سال ۱۳۳۸ در خانواده ای مذهبی در شهر رشت دیده به جهان گشود و پس از گذراندن دوران جوانی، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم دفاعی و استراتژیک ادامه داد.

از سوابق وی می توان به عضویت در کمیته انقلاب اسلامی از پیروزی انقلاب، عضو هیأت مؤسس سپاه گیلان، مسئول دفتر فنی عمران سپاه استان گیلان از سال ۱۳۵۸، مسئول مهندسی وزارت سپاه و دفاع از سال ۱۳۶۲ و از سال ۱۳۷۰ با حفظ سمت مدیر شرکت راهسازی و عمران ایران واحد گیلان و اجرای پروژه های عمرانی و سازندگی کشوراشاره کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با حضور ۴۲ ماهه خود در مناطق عملیاتی مختلف توانست با قبول مسئولیت ستاد قرارگاه مهندسی رزمی صراط المستقیم و مسئولیت گردان های مهندسی، رزمی با انجام پروژه های مهم جنگی در کنار دیگر رزمندگان اسلام فعالیت ثمربخشی داشته باشد.

از سوابق اجرایی ایشان می توان در مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه به مسئولیت آواربرداری شهر زلزله زده رودبار در سال ۶۹، مسئولیت ساماندهی و پاکسازی سیل ماسوله، اجرای پروژه های بزرگ جلوگیری از پیشروی آب دریای خزر در سواحل شمالی کشور خصوصا استانهای گیلان و مازندران، اجرای ده ها پروژه عمرانی، جاده سازی و غیره در مناطق محروم استان، مسئولیت ستاد اسکان موقت وزارت دفاع در زلزله سال ۸۲ بم، مدیریت تیم امداد و بازسازی وزارت دفاع در روستاهای زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال ۹۱، مسئولیت اجرای پروژه ساخت ۴هزار و ۲۰۰ واحدی اسکان موقت و اجرای ۲۰هزار متر مربعی فضای آموزشی، عمومی، بهداشتی و درمانی و … در شهر بم و عضویت در هیات امناء و مدیر پروژه ساخت مجتمع آموزشی وزارت دفاع در بم، افتخار دریافت هدیه انگشتری متبرک از دست مقام معظم رهبری و تقدیر از وزیر دفاع، مجری پروژه های نیروهای مسلح خسارت دیده از از برف سنگین سال ۸۳ گیلان و کمک رسانی به حادثه دیدگان این برف در سال ۸۳ و ۸۶ استان گیلان، مدیریت تیم پاکسازی میادین مین استان ایلام و در حال حاضر مدیر کل مهندسی وزارت دفاع در شمال کشور و نماینده وزیر دفاع در ناوگان جنوب کشور می باشد.

این اعتدال گرای گیلانی در دولت دهم نیز با اقبال عمومی و حمایت نخبگان، فرهیختگان، علماء و شخصیت ها و نظر مساعد ۷ نفر از اعضای مجمع نمایندگان گیلان از جمع هشت عضو مجمع نمایندگان گیلان توانست کاندید تصدی استانداری گیلان شود که امیدواریم با کارنامه ارزیابی شده ایشان توسط مخاطبین بتواند به عنوان یکی از گزینه های تصدی سکانداری دولت دوازدهم در استان گیلان مطرح باشد.

منبع: خبرگزاری موج

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
حسین
همین مونده شما که چپو راست دارید دولت را میزنید گزینه واسه استانداری بدید، یک کلام هم از خاله عروس شنیدیم...
گلجین
دکتر قربانزاده حرف نداره .من بهاش کار کردم تو زلزله تبریز لقب سردار خوبان از مردم گرفت.
در حاشیه