نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت:

انتشار شایعات و ابهامات حج از سوی دشمنان اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در امور حج و زیارت شایعات مربوط به حج ابراهیمی را از دسیسه‌های دشمنان اسلام نام برد.

انتشار شایعات و ابهامات حج از سوی دشمنان اسلام است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از اعزام بیش از ۸۶هزار ایرانی به حج تمتع خبر داد و اظهار کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده در سال جای ۸۶هزار و پانصد نفر از کشور ما اعم از شیعه و سنی عازم بیت‌الله الحرام خواهند شد.

وی بابیان اینکه ۷۹۰ نفر از حجاج ایرانی اهل گیلان هستند، افزود: بسیار خوشحالیم که این مقدار از مردم ولایی و خونگرم گیلان به حج ابراهیمی اعزام می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه در سازمان حج و زیارت ظرفیت‌های کاروان‌های اعزام حجاج تکمیل‌شده است گفت: ظرفیت کاروان‌های حج تمتع گیلان تکمیل است و حتی یک عده در رزرو ثبت‌نام‌شده‌اند که اگر خدای‌نکرده کسی نتوانست اعزام شود، جایگزین شوند.

قاضی عسگر افزود: ظرفیت کاروان‌های کل کشور هم تکمیل‌شده و امیدواریم با مقدماتی که فراهم‌شده بتوانیم حجی خوب و آرام را داشته باشیم.

نماینده تام‌الاختیار مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با تأکید بر اینکه حجاج باید به آگاهی‌های خود بیفزایند تا بتوانند در این حج نورانی بهره کافی را بگیرند، تصریح کرد: بعد از ماه مبارک رمضان جلسات آموزشی به شکل سازمان‌یافته‌تری در حال برگزاری است و توقع ما این است که زائران حج بیت‌الحرام در کلاس‌ها حضور گسترده داشته باشند.

قاضی عسگر اعزام امسال حجاج ایرانی به حج تمتع را تصمیم نظام دانست و گفت: گاهی مطرح می‌شود که تصمیم گرفته‌شده مبنی بر اعزام حجاج ایرانی به عربستان از سوی سازمان حج و زیارت بوده که باید عنوان کنیم که تصمیم‌گیری مسائل مهم و حساس در کشور با مسئولان نظام است.

وی با اذعان به این نکته که حج فریضه بسیار بزرگی است و یقیناً مسئولان نظام بر آن شده‌اند تا مردم به حج بروند، گفت: سال گذشته نیز مسئولان نظام در تلاش بودند تا از ایران اعزام حجاج را داشته باشیم اما در مذاکرات اولیه به توافق نرسیدند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت بیان کرد: در سال جاری توافقاتی صورت گرفته که از ایران اسلامی اعزام حجاج داشته باشیم و امیدواریم که این توافق عملی شود.

قاضی عسگر با اعلام اینکه تمهیدات لازم برای اسکان و امنیت زائران در عربستان اندیشیده شده، افزود: جای هیچ نگرانی نیست و امیدواریم که همه ثبت‌نام کنندگان به حج به‌سلامتی و تحیت کامل بتوانند به حج اعزام شوند و برگردند.

سرپرست حجاج ایرانی شایعات حوزه حج و زیارت را تکذیب کرد و گفت: آنچه را که ما در شبکه‌های فضای مجازی و گوشه‌کنار می‌بینیم و می‌شنویم قابل‌اعتنا نیست و تحقیقات نشان می‌دهد آنچه در محافل شبکه‌های موبایلی گفته می‌شود تماماً کذب و شایعه است.

نماینده مقام معظم رهبری در حج و زیارت با غربی خواندن شایعات و ابهامات و کینه‌توزی دشمنان اسلام از وحدت مسلمین در حج، گفت: این شایعات منتشرشده از سوی دشمنان نظام است و سعی می‌کنند تا مسلمانان را از این رویداد بزرگ روی‌گردان کنند و قطعاً این خوابشان تعبیر نخواهد شد چون مردم ما مردم فهیمی هستند و به فضل پروردگار حج را با قدت هر چه تمام‌تر برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه