مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد؛

واردات چندین تن «دسته‌ بیل» از مرز آستارا به کشور!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از واردات بیش از ۴۹ هزار تن محصول کشاورزی از مرز آستارا به کشور خبر داد.

واردات چندین تن «دسته‌ بیل» از مرز آستارا به کشور!

به گزارش ۸دی، ایرج شیارکار روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تخته های وارداتی از نوع راش به همراه دسته بیل در مجموع به وزن ۶۵ تن از مرز زمینی گمرک آستارا به دلیل عدم رعایت شرایط قرنطینه ای به مبدا برگشت داده شده است.

وی افزود: مبدا این محصولات کشورهای آسیای میانه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا در ادامه از امحا محصولات ترانزیتی گوجه و پیاز در شهرستان آستارا خبر داد و بیان کرد: ۶۲ تن محصول ترانزیتی در سال جاری به دلیل عدم رعایت شرایط قرنطینه ای امحا شد.

شیارکار به صادرات ۲۸ نوع محصول کشاورزی به وزن ۶۲ هزار و ۳۰۵ تن و به ارزش ۵۰ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۸۰۰ دلار در چهار ماه امسال به کشورهای خارجی از طریق مرز آستارا اشاره و اظهار کرد: در این مدت ۱۲ نوع محصول کشاورزی نظیر موز، ارزن، مغز دانه آفتابگردان، دسته بیل، دانه گلرنگ، تخته سوزنی برگ، راش، تخته چند لا  تخته راش  باریکه چوب  تخته ام دی اف و سبوس به وزن ۴۹ هزار و ۲۲۶ تن از کشورهای روسیه و گرجستان از طریق مرز گمرک بندر آستارا وارد کشور شده است.

شیارکار در ادامه بیان کرد: در این مدت نظارت و اعمال کنترل بر ترانزیت هشت نوع محصول به وزن پنج هزار و ۸۴۴ تن شامل تخته سوزنی برگ، آرد گندم  نخود، پیاز، مغز فندق، گوجه فرنگی، جو و ریشه شیرین بیان به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است.

گمرک آستارا به عنوان یک اداره‌ی کل در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی ، مبدا و مقصد کارنه تیر ، کاپوتاژ ، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان بندری آستارا با ۸۶ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان ، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و نیز تردد اتباع خارجی محسوب می شود.
۷۱۰۵/۶۰۷۰

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه