استاندار گیلان:

در حمایت از چای، مناسبات بین المللی تقویت شود!

استاندار گیلان تقویت مناسبات بین‌المللی در حمایت از چای با همراهی کشورهای چای خیز را مهم دانست و گفت: لازم است با کشورهایی نظیر هند، کنیا و سریلانکا حلقه‌ی ارتباطاتی در بخش تحقیقات داشته باشیم.

در حمایت از چای، مناسبات بین المللی تقویت شود!

به گزارش ۸دی؛ محمدعلی نجفی استاندار گیلان در نشست شورای کشاورزی استان که در پژوهشکده چای کشور در لاهیجان برگزار شد اظهار داشت: انجام تحقیقات کاربردی در موضوعات مرتبط با بخش کشاورزی به کاهش مشکلات این بخش کمک می کند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش فاصله‌ی تحقیقات و اجرا در بخش کشاورزی از دغدغه های وی است افزود: ظرفیت‌ های خوبی در بخش‌های مختلف کشاورزی داریم که با استفاده از توان  مراکز تحقیقاتی شکوفا و باعث کاهش مشکلات این بخش می شود.

استاندار گیلان در ادامه گفت: اگر در بحث تحقیقات و برنامه ریزی فکر، دقت و اندیشه نکنیم تمام فعالیت های ما هدر می رود و کارهای روزمره وقت تصمیم‌گیران را می‌گیرد.

نجفی بررسی علمی و موشکافانه‌ی یافته‌های کشاورزی در شورای کشاورزی پس از احیای آن را فرصت مناسب برای توانمند کردن این بخش دانست و  اظهار کرد: در این شورا باید ضمن بیان دستاوردها، راهکارهای ارایه شده نقد و بررسی شود.

وی تأکید کرد: معتقدم در برگزاری این نشست ها، باید به نقاط ضعف و چالش های بخش کشاورزی نیز پرداخته شود که می تواند ما را در نتیجه گیری و بهبود فرایند کار کمک کند.

نجفی خاطر نشان کرد: برنج و چای دو محصول استراتژیک در کشور است و از آنجایی که این دو محصول برای ما حیاتی است، باید بیشتر به آنها پرداخته شود.

وی فعال شدن تقویت مناسبات بین‌المللی در حمایت از چای با همراهی کشورهای چای خیز را مهم دانست و گفت: لازم است با کشورهایی نظیر هند، کنیا و سریلانکا حلقه‌ی ارتباطاتی در بخش تحقیقات داشته باشیم.

نماینده ی عالی دولت در گیلان افزایش همکاری‌های تحقیقاتی و تولید اندیشه در افزایش کیفیت این محصول را از اهداف گسترش این روابط عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات سازنده وزارت جهاد کشاورزی در بخش تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی گفت : در بخش آبیاری تحت فشار نیز برنامه‌های خوبی وجود دارد که باید تقویت شود.

رئیس شورای بخش کشاورزی گفت: در جلسه‌ی بعدی نیز به بحث شیلات و منابع طبیعی با شرح اقدامات انجام شده و بیان برنامه‌ی آینده پرداخته شود.

وی ادامه داد : باید از چنین جلساتی که مباحث کارشناسی مطرح و نقد و تحلیل می‌شود برای رشد کشاورزی استفاده کنیم.

در پایان این نشست استاندار گیلان از بخشهای مختلف پژوهشکده چای بازدید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه